12 Ekim 2015 Pazartesi

Elif Gibi Sevmek 1 Kitap Yorumu

Yazar: Hikmet Anıl Öztekin

Sayfa Sayısı: 189

Baskı Yılı: 2014

Yayın Evi: Yakamoz Kitap


Elif Gibi Sevmek 1 Kitabı Yorumu

Elif gibi sevmek kitabı özellikle geçen sene en çok satanlar kategorisinde sıkça görünce; dikkatimi çekmişti. Hatta bir ara kitabın konusu ne? Diye bir araştırma yapmış. Ve kitabın bir mesnevi şiir kitabı tarzda olduğunu öğrenince satın almaktan vazgeçmiştim. Çünkü ben ne kadar çok kitap okumayı çok seversem; bir o kadarda şiir okumayı sevmem... Öyle millet gibi şiirler ezberle sonra o dörtlükleri günlük sohbetlerime taşımak gibi bir huyum yoktur. :)

Kurban bayramı ziyaretinde bir tanıdık bana Hikmet Anıl Öztekin'in kitaplarından ve elif gibi sevmek 1\2 den övgü ile söz edince: Kitabı bir göz atmak için istedim. Oracıkta kitabı karıştırırken okuduğum bir kaç satır çok dikkatimi çekti. O sebepten kitapları arkadaşımdan ödünç olarak aldım. Eve gelince ise hemen Elif gibi sevmek 1 kitabını okumaya koyuldum. Kitap özellikle son günlerde Ankara da hakim olan; yağmurlu ve kapalı havalarda çok güzel gitti. Yanında bazen bol köpüklü kahve, bazende demli bir çay bana eşlik ederken; kitabı okudum.

Kitaptaki bazı betimleme ve sözler çok hoşuma gitti. Hatta hoşuma giden bazı sözleri de burada paylaşmak istiyorum.


Sevda nedir?
Sevda, senin sevdiğin bir şarkıyı dinlerken,
senin de o şarkıyı dinliyor olma ihtimaline bağlanmaktır..
.............
Seninle en çok namaz kılmayı seviyordum,
dua ederken yüzünde beliren 
o nur çukuru olan gamzelerin yetiyordu,
namazıma huşu katmaya...
.............
Sorun ne biliyor musun?
Sorun, senden ayrı olmak değil,
Sorun senden ayrı olup,
sanki hala seninleymiş gibi yaşamaya devam etmek...
.............
Çayı deminden anlarsın,
Yari ise ayrılık vaktin boğazında bıraktığı düğümden...
..............

Kitaplardan başını kaldırma ufaklık, dünya kötü bir yer...
Her yer ayrılık kokuyor,
ve bunu hiç bir zaman unutma,
en kalıcı ayrılık kokusunu en sevdiklerin sıkar...
...............
Severken geçen vakit, özlerken geçmiyor.
...............
Namazlar gibi vakti olsa seni özlemenin...
Alırız abdestimizi
Yalandan yağmurlu İstanbul gecelerinde
Özleriz adam gibi...

.............
Gibi...

Buna benzer daha bir sürü sözler var. Bu kitap özellikle tasavvuf edebiyatını sevenlerin daha çok seveceği tarzda bir kitap. Eğer sizde bir tasavvuf edebiyatı hayranı iseniz ve aranız şiirler ile iyi ise bu kitabı kesinlikle okumalısınız...

Hoşça kalın...


4 yorum:

  1. bu kitabı merak ediyordum bakacağım, bu arada bloğunuzu da takipdeyim bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. ben de çok gördüm bu kitabı, bu betimlemeler facebookta felan baya paylaşılıyor oradan dikkatimi çekmişti kitap :) alıp okumak lazım tabi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet son bir yıldır çok yaygın. Kitap satan sitelerde de sürekli çok satanlar arasında yer almakta. Şiir seviyorsan seversin.

      Sil