12 Nisan 2018 Perşembe

UĞUR BÖCEĞİ KOSTÜMÜ VE TÜTÜ ETEK YAPIMI

Canım kızımın 17 Nisanda doğum gününü kutlayacağız. Doğum günü pastasını amcası ''Benden olsun. Ona üzerinde kendi fotoğrafı olan bir pasta yaptırayım'' dedi. ''Madem pastamız fotoğraflı olacak o zaman bende doğum günü konseptinde giydireceğim kıyafet ile bir  fotoğraf çekip, amcaya göndereyeyim'' diye düşündüm. Ve hemen kafamda daha önceden ilk doğum günü konsepti olanarak belirlediğim uğur böceği konsepti için bir kostüm tasarlamaya koyuldum.

UĞUR BÖCEĞİ KOSTÜMÜ VE TÜTÜ ETEK YAPIMI


Tütü etekleri oldum olası çok beğenir. Ve tütü etek giyen kız çocuklarına imrenerek bakardım. ''İnşallah bir gün benimde kızım olursa ona renkli renkli tütüler yapıp, giydireceğim'' diye düşünürdüm. Çok şükür ki rabbim duamı kabul etti. İlk tütümüz kırmızı renkli simli siyah puantiyeli oldu. 😍

Tütü etek için gerekli malzemeler:

  • 2 metre kırmızı renkli kristal tül
  • Beli ölçüsünde lastik
  • Metre
  • Makas
  • Ve siyah renkli keçe yada eva sünger (ben siyah simli eva kullandım)

UĞUR BÖCEĞİ KOSTÜMÜ VE TÜTÜ ETEK YAPIMI

Tütü etek nasıl yapılır?


İlk olarak lastiği kızım belinin etrafından geçirip, belirleyip iki ucundan diktim.

Sonrada tülü katlayıp 7 cm kadar eninde 22 cm uzunluğunda küçük küçük şeritler elde ettim. 

UĞUR BÖCEĞİ KOSTÜMÜ VE TÜTÜ ETEK YAPIMI


İki ucunu diktiğiniz lastiği bir nesneye geçirin. Ben plastik bir oturak vardı onun ayaklarına geçirdim. Siz istediniz herhangi bir nesneye hatta dizinize dahi geçirebilirsiniz.

Şeritlerimizi kestikten sonra şimdi işin en keyifli tarafı geliyor. Düğüm atmak! Her bir şeridi ikiye katlayıp katlı ucu oturak arkalığına geçirdiğimiz lastiğin altından geçiriyoruz ve açıkta kalan uçları oluşan bu halkanın içinden geçirip iyice sıkıştırıyoruz. Alttaki fotoğrafta gözüktüğü gibi...
Bu şekilde lastiğin çevresini tamamlayın. Sonrada üzerini istediğiniz gibi süsleyin. Ben tütümü uğur böceği kostümü için kullanacağımdan cetvelin yuvarlak şeklinden kalem ile çizdiğim eve süngerlerinden daireler kesip, daha sonrada silikon ile yapıştırdım.

UĞUR BÖCEĞİ KOSTÜMÜ VE TÜTÜ ETEK YAPIMI

Evet eteğimizi yaptık. Şimdi sıra kostümümüz diğer parçalarından biri olan üstü hazırlamaya. Ben çıtçıtlı beyaz bir badinin üzerine simli siyah eva sünger ve kırmızı halay mendili ile bir uğur böceği yaptım. Sonrada göz ve antenleri için gerekli olan malzemeleri de alıp, yapıştırdım.

UĞUR BÖCEĞİ KOSTÜMÜ VE TÜTÜ ETEK YAPIMI


Sonrada sade beyaz bir ayakkabının üzerine de kırmızı ve siyah eve süngerlerinden oluşan iki tane uğur böceği yapıp, sıcak silikon ile yapıştırdım.

UĞUR BÖCEĞİ KOSTÜMÜ VE TÜTÜ ETEK YAPIMI

Saç bandı olarak ise siyah ip ile iki tane ponpon hazırladım. Daha sonrada bozuk kalemlerin içinden çıkardığım yayların bir ucunu saç bandanasına diğer ucuna ise ponponu yapıştırdım. Diğer anteni de aynı şekilde yapıştırıp. Uğur böceğimin antenini de bitirmiş oldum. Şimdi sıra kızımın eline vereceğim uğur böceği sopasına geldi. Buda yine aynı şekilde eva süngerler ile bir tane uğur böceği yapıp, daha sonrada tahta şişin ucuna yapıştırdım.

Sonrada parka gidip, fotoğraflar çekindik. Telefonun şarjı beni yarı yolda koymasaydı daha nice fotoğraflar çekecektim. Ama neyse artık. Olduğu kadar. 😏


Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

12 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, güle güle giyinsin. Şimdiden nice mutlu yıllara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Allah razı olsun ;)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş gerçekten emeğine ellerine sağlık 😊kuzu ya da çok yakışmış ❤😊maşallah şimdiden doğum günü kutlu olsun rabbim güzel ömürler versin inşallah sağlıkla huzurla daha nice güzel yaşları olsun inşallah öpüyorum kuzu yu 😘😊❤sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :)
      Allah razı olsun. Amin inşallah...

      Sil
  3. Çok güzel olmuş, güle güle kullansın prenses. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. ayyyyy uğur böceğinden prenses yapmışlaaaar :)

    YanıtlaSil
  5. Nice yaşlara. Büyüdü minik melek.. Tütüsü de çok yakışmış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Evet büyüdü. :)

      Sil
  6. Etek güzel olmuş, hanım kızımıza da oldukça yakışmış 😍

    YanıtlaSil