30 Nisan 2018 Pazartesi

ÇİKOLATALI İRMİK HELVASI TARİFİ

Hayırlı kandiller arkadaşlar, Allah gönlünüzden her geçen duayı; hakkınızda hayırlı ise kabul etsin... (amin)
Bugün sizlere kandillerde yapılan klasik irmik helvası tarifinin bir başka yorumlanmış hali olan çikolatalı irmik helvası tarifi vereceğim. Bu helvaya özellikle çocuklar bayılıyor. Tabi birde çocuk ruhlu olan büyükler.. 😉

Çikolataya sanırım kimse hayır diyemez. İrmik helvasını da biz millet olarak çok severiz. Eee o zaman bu iki şaheser lezzet birleşirse nasıl bir şey ortaya çıkar sizce? Hayal edin! Ben hayal ettim ve 'mükemmel bişey olur' diye düşündüm. hemen yaptım. Yanılmamışım! 😆


ÇİKOLATALI İRMİK HELVASI TARİFİ


Çikolatalı İrmik Helvası Malzemeleri

  • 2. 5 su bardağı irmik
  • 100 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı damla çikolata
Şerbeti İçin:
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su


Çikolatalı İrmik Helvası Nasıl Yapılır?

İlk olarak geniş bir tavaya tereyağ ve sıvı yağını ekleyip, eritin. Daha sonra irmiği de ekleyip, orta dereceli ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Helvanız kavrulurken şeker, su ve sütü ayrı bir tencereye koyup şeker eriyene kadar karıştırarak ısıtın. Bu işlemi şeker erisin diye yapılıyor, unutmayın.
Rengi ve kokusu istediğiniz şekilde koyulaşan (kavrulan) helvanın içine hazırladığınız şerbeti dökün. Ocağın altını kısıp, karıştırarak şerbeti çektirin. Şerbeti çektirme kıvamı size kalmış. İster şerbeti tamamen çektirip, tane tane irmik helvanız olsun. İsterseniz de az şerbet bırakarak lokum kıvamında bir irmik helvası yapmış olun. Bu işlem tamamen sizlerin damak tadına kalmış.

ÇİKOLATALI İRMİK HELVASI TARİFİ

Şimdi çikolatalı irmik helvasının asıl işlemine şerbeti çekmiş helvanın içine çikolataları dökün. Sonrada iyice karıştırarak tüm çikolataları helvaya iyice yedirin. Sonrada istediğiniz şekilde şekiller verin. Ben muffin kalıplarına koyup, gül şekli verdim. Siz istediğiniz şekilde süsleyip, servis edin.

 
ÇİKOLATALI İRMİK HELVASI TARİFİ

Sonrada ister ailenize, ister komşularınıza, isterseniz de misafirlerinize ikram edin. Çikolatakolikler tarafından hemen tarif istenilecek, haberiniz olsun. 😃

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun...

Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

0 comments: