8 Haziran 2016 Çarşamba

DEMİRHİNDİ ŞERBETİ VEDE FAYDALARI

Demirhindi, 20-25 m boyunda büyük bir ağaçtır. Çiçekleri, dalların ucunda sarı ya da kırmızımsı salkımlar halinde bulunur. Yaprakları yem olarak kullanıldığı gibi kaynatılarak içilen suyu solucan düşürücü olarak da kullanılır. Meyveleri yenebilir ve iç yumuşatıcıdır; ayrıca  reçel ve şerbet yapımında da yararlanabilir.

Demirhindi şerbeti Osmanlı Padişahlarının pek sevdiği, özellikle de ramazanda iftar sofralarından eksik etmediği bir içecekmiş. Orijinali 40 farklı baharat ile hazırlanarak yapılıyormuş. Özellikle ramazanlarda tüketilmesinin sebebi durma noktasına gelen bazı sistemlerimizin düzenli çalışmasına yardımcı olmasıymış. 

DEMİRHİNDİ ŞERBETİ VEDE FAYDALARI

Demirhindiyi bizim keşfetmemiz ise; Eşimin iş yerindeki bir gıda mühendisi arkadaşının tavsiyesi üzerine aktardan sipariş verip alıp gelmesi sonucunda  oldu... 

Demirhindiyi. aşağıda gördüğünüz şekilde aktardan aldık. Ben bu parçayı bir bıçakla yarısını kesip şerbet yaparak denedim. Ama inanılmaz derecede faydasını gördüm . Özellikle eşimle bendeki kabızlık sorunumuzu çözdü. Bağırsaklarımızın daha düzenli çalışmasına sebep oldu. Çocuklardaki bağırsak solucanlarına iyi geldiği için çocuklara da içirdim.
Ancak onlara içirmek için bardağa koyduktan sonra bir tatlı kaşığı da bal katıp, karıştırdıktan sonra verdim. Çünkü demirhindinin ekşimsi bir tadı var. O sebepten çocuklar içmekte biraz zorlanıyor. Ama dediğim gibi içmeden önce biraz bal ekleyip verdiğinizde gayet rahat şekilde içiyorlar.
Antioksidan açısından da zengin olan demirhindinin faydaları

 Demirhindinin diğer yarısını tekrar şerbet yaparken resimlerini çektim ki, bu demirhindi ve şerbetini sizlerle paylaşarak aranızda bilmeyenleriniz varsa onlar için bilgi vermek vede tanıtmak istedim.

Demirhindi şerbeti malzemeleri

  • 300 gram demirhindi
  • 2 litre su
  • 3 kg şeker

Demirhindi şerbeti nasıl yapılır?

Demirhindinin üzerine 2 litre su ekleyip, biraz suda beklettikten sonra bir tencereye alıp, suyla kaynatılıp süzülür. Elde edilen sıvıya şeker eklenip yeniden birkaç dakika daha kaynatılır. Biraz soğuduktan sonra yeniden süzülür. ( Şeker yerine bal da kullanılabilir.)

Demirhindi şerbeti nasıl yapılır?

Şimdi ise Antioksidan açısından da zengin olan demirhindinin faydaları:


1. Antioksidan içeriği sayesinde kansere karşı etkilidir. Karoten, C vitamini ve B vitaminleri içerir.

2. C vitamini eksikliğine karşı etkilidir.

3. Ateş düşürücüdür ve soğuk algınlığına karşı vücudu korur.

4. Sindirim sistemini hızlandırır.

5. Kolesterolü düşürür.

6. Kalp sağlığını korur.

7. Gargara yapıldığında boğaz ağrısına iyi gelir.

8. İnflamasyonu iyileştirici olarak cilde uygulanabilir.


Hoşça kalın.

14 yorum:

  1. içmiştim ben de. çok faydalı olduğunu biliyorum ama alışkanlık olmayınca yapmak aklıma gelmiyor. hatırlattığın iyi oldu canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım cidden çok faydalı ben faydasını gördüm bundan sonra bizim evde sık sık yapılacak bu kesin:)

      Sil
  2. ilk kez duyuyorum desem yalan olmaz.denmek lazım.paylaştığın için teşekkür ederim.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk duydum o sebepten burda paylaşmak istedim. Çünkü eminim ki çoğu insan hiç bilmiyor böyle her derde deva olan birşeyi...

      Sil
  3. bağırsak sorunları bizdede var denemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hiç vakit kaybetmeden bir aktara gidip al ve sonrada şerbetini yap. ilk üç gün içinde bağırsaklarındaki rahatlığı kendin hissedeceksin.

      Sil
    2. Çok güzel.Deneyin

      Sil
    3. Çok güzel.

      Sil
  4. Ben hazır şerbetini içtim.İnanılmaz güzel bir tadı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazırını hiç içmedim. Ama benim yaptığım şerbetin tadı çok nefisti :)
      bence kendinizde yapın...

      Sil
  5. İlk defa duyduğum bir bitki/meyve. Faydalarını düşününce muhakkak almak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mübarek Ramazan ayında bence bir alıp, dene canım. Susuzluğu gideriyor.

      Sil
  6. geçenlerde aoç den osmanlı şerbeti aldım, içindekilere bakarken demir hindiyi gördüm ki daha önce duymamıştım. osmanlı şerbetini de balla tatlandırmışlar, ben bayıldım valla canım, denemediysen bi şans ver derim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osmanlı şerbetini geçen pazar günü davete gittiğim kayınlarım da içtim. Gerçekten de çok lezzetli. Özellikle Yaz Ramazanlarında çok güzel gidiyor. :)

      Sil