6 Haziran 2016 Pazartesi

ÇOCUKLARDA SAHUR VE ORUÇ

Uzmanlar ''insan karakterinin 2\3 nü çocukken teşekkül ettiğini'' söylüyorlar...
 O sebepten çocuklarımıza neler öğretmek istiyorsak, onların psikolojisinde nelerin yer almasını istiyorsak ona göre düzenli şekilde onları öğretmeliyiz. Tabi ki en çok çocuk bir şeyi öğrenirken o olayı anne ve babasında görüp sonra oda ufak ufak yapmalı ki ileri ki yaşlarında (nasıl bizde küçükken) yaşadıkları olaylar bilinç altımızda varsa; onlarında bilinç altlarında olur ve o şekilde öğrenirler...

Ramazan ayı; senede bir defa biz Müslüman alemi için vaat edilmiş bir nimettir. Bu ay gelince havadaki atmosfer dahi değişir. Hayatımızda eskisine nazaran daha çok hoş görü, daha çok sohbet olur. Taki çocuklarda hassas varlıklar oldukları için -çok çabuk hissedip- önce anne ve babasını gözlemler. Sonrada oda imrenir o da kendinin büyüdüğünü vede tıp ki bir yetişkin gibi gece sahura kalkmak ve hatta oruç tutmak ister...

Benim oğlum bu sene 8 yaşında, bu sene geçen seneye göre daha çok hassas ve aklı başında olduğu için, önce biz Ramazan ayı geliyor diye hazırlanırken bizlere sık sık sorular sorup 'Ramazanın ne demek olduğunu vede neden oruç tutmamız gerektiğini' sorular sorarak anlamaya çalıştı. Daha sonra bizim gece sahura kalktığımızı duyunca  akşam erkenden yatıp, oda kalkmak istedi ve yatmadan önce ''anne ne olursun gece beni de kaldır. Bak kalkmasam bile sanki okula gidecekmişim gibi zorla ve kaldır sakın pes etme' diyerek bir sürü uyarılarda bulunup daha sonra erkenden uyudu... :)

Gece sofrayı hazırladıktan sonra bende onu kaldırmak için yanına gelip ''Emir hadi kalk! sahur vakti'' deyince hemen kalktı... :) Normal zamanda olsa mızmızlanır zorla kalkardı. Ama kuzum kalkmayı çok istediği için, gece kalkacağım diye yattığı için hemen kalktı... :)

O sırada sokaktan Ramazan davulcusu da geçiyordu.. Onun sesini duyup hemen pencereye geçip; Ramazan davulcusunu izledi... Daha sonra lavaboya gidip elini yüzünü yıkadıktan sonra sofraya oturup her zamankinden daha çok iştahla bir güzel yemek yedi... :) Hatta onun o haline babası ve ben çok şaşırdık. Çünkü normalde olsa zorla masada yemek yerdi. ''Bak tabağın bitecek'' diye sürekli ikaz ederdik. Ama bu sefer hiç bir şekilde mızmızlanmadı büyük bir iştahla önünde ne varsa hepsini yedi... Daha sonra benim yanıma gelip '' Anne karnım doydu, artık yatacağım'' dedi ve yattı... :)

Sabah kalktığında ise ilk gün biz küçükken de sürekli tuttuğumuz tekne orucunu tuttu... Bu arada tekne orucu ne bilmeyenler için ufak bir bilgi. Tekne orucu: Yarım gün tutulan oruca denir. Biz erkek kardeşimle küçükken, sürekli tutar. İki tekne orucunun bir tam oruç olacağını düşündüğümüz için kim çok oruç tutacak diye oruçlarımızı sayardık :) Çocuk aklı işte... :) Ama benim kuzum bizden daha çok istekli olduğu için tekne orucu ile kalmak istemedi. Ertesi gün ''anne gece çok yedim tekne orucu değilde tam gün oruç tutacağım'' dedi... Veee inanılabilecek gibi değil ama hiçte zorlanmadan tam tamına bir gün oruç tuttu...

Sonra ''anne bak bende büyüdüm artık, bende oruç tutabiliyorum'' diye çok mutlu olup etrafındakilere oruç tuttuğunu söyleyip, onlardan övgüler duydukça sevindi... :)

Her ne kadar kuzumun oruç tutunca hiçbir sağlık sorunu olmasa da ben yine de yaşı halen küçük olması vede oruçlu olma zamanın uzun olması sebebi ile sadece hafta sonları tutmasına izin verdim. O da kabul etti...

Allah'ıma binlerce kez şükür olsun ki dini bir görev olan oruç tutma olayını kuzuma şimdiden aşılamayı başardık... Allah tüm evlatlarımızı onun yolunda hayırlı birer evlat olarak yetişmemiz için yardımcımız olsun... Amin.

Hoşça kalın.


13 yorum:

  1. maşallah canım.rabbim bu sevgisini daim etsin.evlatlarımız dinini yaşayan rabbini bilen kullardan olsun inşallah sevgiler.hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah... Çok teşekkür ederim sana da hayırlı ramazanlar.

      Sil
  2. Allah kabul etsin, ne mutlu ona ve size.
    Yine de haftasonu ile sınırlandırmak çok doğru bir karar, 17 saat açlık çocukları kötü etkileyebilir, haftasonu belki biraz uyuyup tolere edebilir ;)
    Bakalım bizimki ne yapacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim dağınık annem.
      Evet öyle hafta sonları dinlenirler diye düşünmüştüm; ama benimkiler evde daha çok sıkılıp, yoruldukları için, zorlanıyorlar.
      Allah senin kuzunun da o yaşları görmeni nasip etsin.

      Sil
  3. Allah kabul etsin canım. Benimki de aynı şekilde geçen sene de 7-8 tane tuttu bu sene de tatmak istiyor ve ben de izin veriyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten çocuklar bu şekilde tuta tuta oruç tutmayı öğreniyorlar. Bizimkiler şimdilik 3 te 3 olarak gidiyorlar. Bakalım daha ne kadar tutacaklar.

      Sil
  4. Yaa evet tekne orucu tutardık hatırlıyorum beni eskilere gönderdi bu yazı birazda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdikiler tekne orucuna kanmıyor :) Biz çok mu safmışız ne?

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. evet deep bu yazıyı eminim sen hatırlıyorsundur :)

      Sil
  6. kesinlikle öyle çocukları biraz teşvik edersen yapamayacakları hiçbir şey yok. bende onlar için hediyeler almayı düşünüyorum. ;)

    YanıtlaSil