17 Şubat 2016 Çarşamba

Ortaokullar için seçmeli ders listesi ve seçtiğimiz dersler

Benim ilk göz ağrım. Kara kuzum Emir'imin daha Kreşe gidip, Kur'an-ı Kerim öğrendiği yılı, ilk okula başladığı ve okuma-yazmayı öğrendiği günler dün gibiyken.... Kuzum ilk okulu bitirip, orta okula gitmesine aylar kalmış ya! Yıllar hakikaten de su misali akıp gidiyormuşta; bizler farkında değilmişiz.... :(



Daha ki geçen hafta oğlum elinde okulun verdiği ''ortaokullar için haftalık seçmeli ders seçim tablosu'' ile gelene kadar. Bu tabloyu görünce: ''Sahi ya, bu sene oğlum orta okula gidecekti'' dedim. Ve içten içe oğlumun ne kadar çabuk büyüdüğünü düşünüp, hayıflandım. :(

Listeye şöyle bir göz atınca oğlumla birlikte ortaklaşa, dersleri seçtik... Aslında listeyi ilk elime alınca gönlümden Kur'an-ı Kerim seçmek geldi. Ama daha sonradan araştırmam sonucu Kur'an-ı Kerim derslerinde maksat  Kur'an-ı kerim bilmeyen çocuklara Kur'an-ı kerim öğretmek olduğu için; Kur'an-ı Kerim bilen çocuklar, bilmeyen çocuklara Kur'an-ı Kerim öğretmek ile ders geçtiğini öğrendim. Birde zaten yaz tatilinde benim oğlum yaz Kur'an kurslarına gittiği için onu seçmemize gerek yok diye düşündüm. 

Hz. Muhammedin hayatı ve yazarlık bölümü ile de ilgili bölümlere de branş öğretmenler yerine bir din öğretmeni girdiğini öğrenince; oğlumun en sevdiği hobisi haline gelen satranç için ilk sırayı zeka oyunlarını seçtik. Daha sonra ise öğretmenin tavsiyesi üzerine bilim uygulamaları ve benim en çok istediğim yabancı dili seçtik. Böylece biz ilk, orta okul dersine seçmeli olarak okuyacağı dersleri seçip, oğlumun orta okulu için ilk adımımızı atmış olduk....

Bakalım diğer temel dersler ve bu seçmeli dersler ile birlikte oğlumu ve bizleri nasıl bir orta okul dönemi bekliyor; yaşayıp, göreceğiz!....

Hoşça kalın.

6 yorum:

  1. Hayırlısı olsun canım. Şimdiki okullar çok karışık anlıyorum dersem yalan olur . Kolaylıklar diliyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Evet maalesef ki öyle sürekli müfredat değiştiği için anlamak ne mümkün :(

      Sil
  2. heeey güzel seçimler. dil bilim ve spor :)

    YanıtlaSil