22 Eylül 2015 Salı

Sünnet Yatağı ve Sünnet Düğününden Kareler

Eylül ayının ilk pazar günü yapmış olduğumuz sünnet düğünü hakkında hiçbir şey yaz(a)madım. Araya şehitlerimiz, Ülkenin karışık durumu ve babaannemin felç geçirmesi girince bir türlü paylaşmaya elim kolum kalkmadı.


Sünnet Yatağı ve Sünnet Düğününden Kareler

Bloğumda en çok sünnet düğünü gibi çocuklar ve bizim için önemli günleri yazmayı seviyorum. Çünkü ilerleyen yıllarda o özel günler postlarımı açınca ''Ne günler geçirmişiz!'' diye içimden geçirerek kah gururlanıyor, kah üzülüyorum. O yüzden geçte olsa kendi el emeğim ile hazırlamış olduğum sünnet yatağı ve sünnet düğünümüzde ailecek ne kadar çok mutlu olduğumuzu yazmak istiyorum...


 İlk olarak isterseniz sünnet yatağı hazırlamamdan başlayayım...

Sünnet Yatağı Süslemesini Nasıl Yaptım?


Sünnet Yatağı ve Sünnet Düğününden Kareler

Sünnet yatağı süslemesi için, aslında aklımda daha farklı bir yatak tasarımı vardı. Ama araya Babaannemin 9 günlük yoğun bakımı girince tüm hevesim kaçtığı için hazırlamadım. Hatta bir ara Sünnet yatağı hazırlamadan, sünnet düğünü yapmayı da düşünmedim değil. Ama çocukların özellikle Efe'nin sünnet yatağı hazırlamamı istemesi üzerine; düğüne son 2 gün kala elde olan malzemeler ile hemen bir sünnet yatağı hazırladım.

Sünnet Yatağı ve Sünnet Düğününden Kareler

Yatağın üzerine kırmızı bir cibin dirik taktım. Sonrada çeyiz sandığımı açıp, sandığımda bekleyen kanaviçe, nakış ve dantelli parçalar ile yatağı süsledim. Evde olan balonları da şişirip, odanın sağına soluna bıraktım. Tavanda boş kalmasın diye düşündüğüm için yılbaşı süslemeleri için kullanılan süsler ile süsledim.(Tavanı çekmemişim o sebepten tavan süsleri tam gözükmüyor. Yoksa ışıklandırmada vardı). Çocukların odasının kapısını da yine evde bulunan tüller ile kapı süsü yaptım. Son olarak 'sünnetimize hoş geldiniz' şeklinde bilgisayarda bir tema hazırlayıp, onunda çıktısını alıp, kapı üzerine yapıştırdım.

Sünnet Yatağı ve Sünnet Düğününden Kareler


Sünnet yatağını hazırladıktan sonra çıkrıkçılar çarşısında aldığım sünnet mevliti için hazır olarak satılan külahlardan alıp, içine lokum ve mevlit şekerleri ile doldurup Mevlit şekeri külahları hazırladım. Akşam kınadan sonrada dağıtmak için yine çıkrıkçılar çarşısında satılan hazır sünnet düğünü kına paketlerinden de aldım. Son olarak çocukların giyecekleri kıyafetleri de hazırlayıp yatağın üzerine bıraktım. Böylece sünnet düğünü için hazırdık....

Sünnet Mevliti Nasıl Oldu?


Sünnet mevlidimiz: Öğlen namazından sonra saat 14.00 de, iki tane mahalle hocamızı çağırıp; Kur'an-ı Kerim, ilahiler ve sohbetler eşliğinde bir mevlit okuttuk. Mevlit bittikten sonra gelen davetlilere mevlit şekerleri ve gül suyu ikram ettik.

Sünnet Yatağı ve Sünnet Düğününden Kareler

Daha sonrada önceden mevlana etli ekmekçiye sipariş verdiğimiz kıymalı pidelerin bir kısmını getirip ayranlar ile birlikte ikram ettik.

Sünnet Kınası Nasıl Oldu?


Mevlit bittikten sonra akşam üzeri 18.00 gibi kına gecemiz başlamış oldu. Kına gecesinde çocukların amcası saz çalabildiği için sazcımız amcaydı...

Saz eşliğinde halaylar, oyun havaları ile birlikte eğlence başladı. Bir saat kadar eğlence sonrasında kalan kıymalı pideleri de Mevlana etli ekmekçiden getirtip, tüm gelen davetlilere yine kıymalı pide ve ayran ikram ettik.

Davetliler kıymalı pideleri yedikten sonra yine sazımız kaldığı yerden çalmaya başladı. Davetliler eğlenirken biz hemen kına hazırlıklarına koyulduk. Çocukların kınalarını hazırlayıp, kına sepetine mum ve maytaplar ile birlikte süsleyip aşağı indik. Yine çıkrıkçılar çarşısından aldığımız havai fişek gösterilerini atıp, havai fişek gösterisi yaptık. Daha sonrada sazcımız kına havası çalarken çocukların 4 bir yanına meş'aleler yakıp, en önde kına sepeti ile ben, arkamda ellerinde mumlar ile genç kızlar ve gelinler ile birlikte çocukların etrafında döndük. Sonra çocukların birer ellerine kınalarını yakıp, eldivenlerini giydirip, kına yakma merasimini de atlatmış olduk. Yukarıdaki karede gözüken kına paketlerini amca gelinine sepeti ile birlikte verdim. Oda Çocukların kınası yakıldıktan sonra tüm davetlilere teker teker küçük kına paketlerini dağıttı...

Kına yakıldıktan sonra zaten davetlilerin çoğu yavaş yavaş giderken kalan davetliler yine halaylar ve oyunlar oynamaya devam ettiler. Yaklaşık 1,5 saatlik bir eğlenceden sonra kına gecemizde bitmiş oldu....

Bir günlük, mini bir sünnet düğünümüz böylelikle bitmiş oldu. Bizim için çok yorucu olduğu kadar; çokta zevkli bir gün geçmiş oldu. O günde genellikle kamera çekimi yapıldığı için elimde pek fotoğraf yok. Onun için kına yakılırken çekilmiş doğru düzgün bir poz bulamadığım için buraya ekleyemedim.

Biz, çocuklarımız ve gelen davetliler ile birlikte çoook eğlendik. Darısı sünnet düğünü yapmak isteyen tüm anne ve babalara olsun... Allah bizlerede de kuzularımın düğünlerini yapmayı nasip eder inşallah..... (amin)

Hoşça kalın...

Bu arada bloğumda düzenlediğim çekilişi yarın öğlen sonlandıracağım. O güne kadar katılmayanlar katılabilir. Hem kim bilir belki son anda katılanlara çıkabilir? Kim bilir olur mu olur? ;)

2 yorum:

  1. Hayırlı olsun. Baya yoğun bir süreç. Allah damatliklarini da göstersin inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, evet öyle gerçekten de bayağı yoğun ve yorucu bir süreçti. Amin inşallah!.. ;)

      Sil