30 Eylül 2015 Çarşamba

Bir Gün Rotorla Okula Başlama Maceramız

Merhabalar sevgili okurlar; beni faceboook hesabımdan takip edenler bilir ki, dişlerim ile uğraşıyorum. Yaklaşık 3 sene önce yaptırdığım dolguda kırılma olunca diş polikliniklerindeki hekimler: ''Bu dolguyu biz yenilemeyiz. Bir üniversite hasta hanesine gidin'' diyerek başlarından savdılar. Bende ufak çaplı bir araştırma ve soruşturma sonucu 'Hacettepe diş hekimliği' bölümün çok iyi olduğunu ancak oradan randevu almak beyaz saraydan randevu almak kadar zor olduğunu öğrendim.

Tek dişlerimi doğru düzgün yapsınlar da randevu meselesini bir şekilde hallederiz diyerek. Araya Hacettepeden emekli olmuş bir tanıdığı koyarak; randevumuzu aldık. İlk muayene sonrası röntgenler çekilip dişlerimdeki tüm problemler göz önüne çıkınca; elime bir kağıt verip 3.kat/4.kat/5. kattan randevu alıp önce kanal tedavi, sonra temizletme ve en son asıl problem olan kırık dolgumu yenileme şeklinde sıraladılar. Ben zavallı 'benim için acil olan kanal tedavisi ve temizletme değil. ilk sırayı dolguya alsakta daha sonra diğerlerini yaptırsam olmaz mı?' der demez hemen 'vay efendim öyle isteğe göre sıra ayarlanamaz sırası varmış. ve dolgu en son 5. katmış...' bla bla şeklinde konuşunca ''peki öyle olsun'' dedik ve tüm randevular almak için her kata sırası ile çıktım. 3. Kattaki kanal tedavisi için randevu almaya bir gün önceden gidip oradan RANDEVU almam gerekiyormuş. Niye bugün alsam olmaz mı?'' Yokkk olmazmış...

Diğer 2 kat ise ''biz randevuyu buradan veremiyoruz.'' diyerek elime küçük bir kağıt sıkıştırıp ''Bu numaraları arayın. Öyle randevu alın'' diye birer kağıt verdiler. Neyse kanal tedavisi isteğe bağlı olduğu için onu direk olarak es geçtim. Temizlemeyi, dolgu yaptırmadan önce kesin yaptırmam gerekiyormuş. Onun için eve dönüşte elime telefonu alıp, verdikleri numaraları aramaya koyuldum. Niyetim biran önce randevu alıp, dişimin dolgusunu yeniletmek. Ama telefonları düşüre-bilene aşk olsun. Numaralar ya meşgul yada çalıyor; ama açan yok. Hayır o değil. o meşgul esnasında neden açıyorlarda; benim aradığım zaman uzun uzun çaldırmama rağmen açılmıyor. Bir türlü çözemedim. Numaraları eşime de verip, bir yandan o; bir yandan da ben art arda numaraları arayarak en sonunda numarayı düşürdüm. Diş temizliği için randevu almak istediğimi söyleyince bana bir ay sonrasına randevu verdiler. Neyse buna da şükür en azından randevu aldık. diye kendimizi teselli ederek günün gelmesini bekledim. Gün geldi. Diş temizliğini yaptırınca birde kontrol maksatlı doktor bir randevu daha verdi. Neyse efendim o randevuyu da gittim. Diş temizleme işlemi bitti. Diş doktoru ''hiç bir problem olmadığını'' söyleyip beni dolgudan randevu almam için 5. kata gönderdi. Çok şükür...

Ben zavallı başıma ne geleceğini bildiğim için istemsizce asansör ile 5. kata çıkıp; dolgu için randevu istediğimi daha tam olarak söylemeden... Hemen elime yine bir kağıt sıkıştırıp ''bu numaradan arayıp, randevu alın'' dedi sekreterlik. Neyse efendim ben kağıdı elime sıkıştırıp, evin yolunu tutum. (Bu arada evim ile hastahane arası hemen hemen bir buçuk saat. Yani öyle yakın bir yerde değil...)

Eve gelince yine üst üste eşimle birlikte telefon ile randevu alma serüvenimize koyulduk. İki gün sonunda nihayet yine telefonu ben düşürdüm. Evet yine telefonu düşüren eşim değilde bendim. Sizce de çok garip değil mi? Yoksa hain koca arıyorum diye beni kandırıyordu da aramıyor muydu acaba? Olur mu olur... ;)

Randevu günü olarak 28 Eylül'ü vermesinler mi? Aman Allah'ım tamda okulların açıldığı gün. Ne yapacağım, en iyisi boş vereyim. Başka zaman yine arar başka zamana randevu alırım. Diye düşündüm. Ama eşimin ısrarları sonucu ilk gün çocukları okula göndermemeye karar verdik. Ben ilk gün hasta haneye gidip dolgumu yaptıracağım. İkinci gün (salı günü) ise, çocukları okula götürecektim. Öylede oldu. İlk gün paşa paşa Hacettepe hastahanesinin yolunu tutup dolgumu diş doktoru, pardon diş asistanına teslim edip, yaptırdım. Peki sonuç; bana göre pek iyi olmadı. Ama diş asistanı ve arada gelip kontrol eden diş hekimine göre çok iyi oldu. Umarım ben yanılıyorumdur. ;(

Bir gün Rotorla Okula Başlama Maceramız

Salı günü -öğlenci olan- çocukları okula götürüp, Emir'i 4. sınıfa Efe yi ise 1. sınıfa götürüp 2015 ve 2016 Eğitim ve Öğretim yılına bir gün rotorlu olarakta olsa ilk adımımızı attık. Şimdilik Efe laylom şeklinde boyama ve resim yaparak günleri geçiyor. Emir'in durumu ise biraz daha vahim. İlk ödevinin dün akşam yaptı zavallı kuzum. Okula gider gitmez ödevde biraz fazla oldu. Ama elden gelen bir şey yok; katlanacağız artık. Biz ise kırtasiyecilik görevimizi üstlendik. Elimizde listeler eksikleri tamamlayıp, defter ve kitap kaplayıp, etiketlemek ile uğraşıyoruz. O değilde bu sene kitaplar diğer senelere göre daha fazla. Önceden birinci ve ikinci kitap şeklinde olurdu. Şimdi bazı derslerin üçüncü kitaplarını da araya sıkıştırınca bir sürü kitap çıktı ortaya kapla kapla bitmiyorrr :(

Öğretmen konusu ise; Emir'in öğretmeni geçen seneki öğretmen olduğu için sorun yok. Efe'nin öğretmeni ise şimdilik iyi bir öğretmene benziyor. Bakalım ilerleyen günlerde nasıl bir değişiklik olacak göreceğiz. İnşallah bu değişiklik iyiye doğru giderde sorunsuz bir sene geçiririz. Yoksa diğer türlü bir veliye şimdiden gıcık oldum. Onu her görüşte 'ya sabır' çekiyorum. Yoksa terbiyem müsaide etse kadına dalacağım o derece sinir oldum. Her davranışı gözüme batıyor.. :/

Hadi bakalım gazamız mübarek olsun diyelim mi? Bence diyelim... :D

2014 ve 2015 seneki ilk eğitim öğretime başlama yazım ise burada. Geçen sene neler yaşamışım merak edenler okuyabilir....

Hoşça kalın...

3 yorum:

  1. Olsun valla ben iki kardeşimden çektim okullarından ayy artık bana gına gelmişti neyse ki biri üniversite okuyor biride lise 2 de gerçi hiç bitmiyor şükür dertleri :)) sizi çok iyi anlıyorum yani Allah kolaylıklar versin zor işiniz valla.. Geçmiş olsun diş maceranız da ben çok çekim o dişlerden son bir çekme kaldı onuda çektirir sem inşallah bir nebze olsa rahat edecem ...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zor, inşallah benimkilerde senin kardeşlerin gibi liselere ve üniversitelere gittiği günleri görmek bana nasip olur..
      Diş sorunum hiç bitmiyor ki bir dişten kurtuluyorum. Bir başka diş arıza veriyor :(

      Sil
  2. teşekkür ederim. Amin inşallah...

    YanıtlaSil