19 Ağustos 2015 Çarşamba

Evde Konsantre Vişne Suyu Yapımı

Hazır gazlı içecekleri ve meyve sularını tüketmeyi hiç sevmiyorum. Tabi içindeki kimyasal içerikler yüzünden ne kadar çok zararlı olduğunu her gün bir yerlerde ya okuyor, yada izliyoruz. Hal böyle olunca doğal olaraktan hazır içecekleri çocuklara da pek içirmez oldum. Ama çocuklar bazen soğuk, ve farklı içecek istediklerinde de onlara kendi yaptığım içeceklerden yapıp, ikram ediyorum.


Evde Konsantre Vişne Suyu Yapımı


Konsantre vişne suyu da benim yazdan vişnelerin bol ve ucuz olduğu zamanlarda alıp, yapıp, kavanozlara koyup, kaldırdığım içeceklerden biri. Gerçi ben bu vişneleri Konya tatilimden babaannemin bahçesinin vişne ağaçlarından toplayıp yaptım. Yani tamamen organik ve doğal bir meyve suyu oldu.

İsterseniz yazıyı daha fazla uzatmadan direk olarak nasıl yapıldığına geçeyim de; sizde hazır vişneler tezgahlardan kalkmadan bu konsantre vişne sularından yapıp. Kış için kaldırın. Hııı ne dersiniz, olma mı?... ;D

Evde konsantre vişne suyu hazırlamanın en kolay yolu


Malzemeler:

  • Yaklaşık 5 kg kadar vişne
  • Vişnelerin üzerine çıkacak kadar su
  • 10 su bardağı kadar şeker ( şeker ayarını kendi damak tadınıza göre azaltabilir, veyahut arttırabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı limon tuzu

Evde Konsantre Vişne Suyu Yapımı

Hazırlanışı: İlk olarak vişneleri yıkayıp, saplarını ayıklayın. Daha sonra bir tencereye koyup, vişnelerin üzerini geçecek kadar su koyun. Sonrada tencereyi ocağın üstüne koyup, altını yakın. Ocakta kaynarken, vişneler çatlar o zaman ocağın altını kapatıp, soğumasını bekleyin. Bu esnada vişnelerin rengi suyuna da iyice çıkar. 

Sonra bir süzgeç ile vişnelerin suyunu süzün. Çıkan suyu tekrar ocağa koyup, şeker ve limon tuzunu koyup, biraz daha kaynatın. Sonrada ocağın altını kapatıp, cam kavanoz yada şişelere koyup, kapaklarını kapatın. Güneş görmeyen bir yerde saklayın. Kullanacağınız zaman konsantre vişne sularını sulandırıp, servis edin. Tadı gerçekten de çok lezzetli oluyor. Hazır vişne suyundan kat ve kat lezzetli, sağlık kısmına ise hiç gelmiyorum bile. Siz ne kadar sağlıklı olduğunu içine hiç bir kimyasal katkı malzeme katmadığımızdan dolayı tahmin edebilirsiniz.

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun.

Hoşça kalın...

4 yorum:

  1. çok fırsat bulup yapamıyorum ama annem sağolsun her hafta bir kavanoz gönderiyor hazır meyvesuyunu tüketmemek için elimden geleni yapıyorumm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel annem senin yerine yapıyormuş :) Benim tarifim benim gibi arkasında annesi olmayıp, tüm sorumluluğu sırtına yüklenmiş kadınlar için....

      Sil
  2. ellerine sağlık nefis görünüyor..bende soda şişesi kapatma aleti alacağım senin fikrin varmı bu konuda..böyle vişne suları yapıp konserve gibi saklamak kışın içmek için..

    YanıtlaSil
  3. Bende zaten arka tarafta gözüken konserve siselerinde ki vişne sularını kış için yaptım. Elbette soda siselerinde de olur

    YanıtlaSil