5 Temmuz 2015 Pazar

Çikolatalı Sütlaç Tarifi

 Mutlu pazarlar arkadaşlar, bugün sizlere yine bir tarif vermek için geldim. Biliyorum biliyorum bu aralar sanki bir yemek bloğu yazar gibi sürekli yemek, kışlık ve tatlı tarifleri veriyorum. Ama ben bu bloğa hayatımdan kesitler şeklinde tuttuğum için -bu aralarda gündemimde devamlı bir tarifler deneme durumu söz konusu olduğu için- bu şekilde sanırım bir müddet daha devam edeceğim.

Ama tabi aralara başka poslarda sıkıştırmayı düşünüyorum.  Bakalım zaman ne gösterecek...  ;)


Çikolatalı Sütlaç Tarifi

Bugün sizlerle paylaşacağım tarif yine bir sütlaç tarifi. Malum bildiğiniz üzere sütlaç yapmakta basamak atladığım için yine klasik bir sütlaçtan ziyade faklı tatların birleşimi ile oluşan bir sütlaç tarifi. En son Antep fıstıklı sütlaç tarifinden sonra şimdi de çikolatalı sütlaç yaptım... :D

Çikolatalı sütlaç çikolata severlerin bayılacağı lezzette bir sütlaç tarifi oluyor. Ağza alındığı zaman çikolatanın o yoğun lezzeti damağa geliyor. Birde damağınıza sütlaç pirinçleri de gelince iki lezzetin buluşması gibi bir şey meydana geliyor. Sonrasında ise damağınızda iki büyük lezzetin yayılması ile size verdiği hassı anlatmaya kelimeler yetmez. En iyisi mi siz hemen bir koşu yapın. Sonrada bir kaşık alıp, ağzınıza atın. Daha sonrada o lezzeti acele etmeden doya doya yaşayın... ;)

cikolatali-sutlac-tarifi

Çikolatalı Sütlaç Malzemeleri:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
  • 300 gram bitter çikolata
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri için damla çikolata, Antep fıstığı, Hindistan cevizi ve kakao gibi...

Çikolatalı Sütlaç Nasıl Yapılır?


İlk olarak pirinçleri yıkayın. Sonra bir tencereye su ve pirinçleri ekleyip, pirinçlerin suyu çekene kadar pişirin. Daha sonra 1 litre sütü de ekleyip ara ara karıştırarak kaynayana kadar pişirin. Sonra bir kapta nişastayı inceltip, karıştırarak sütlacınızın içine dökün.

Sütlacınız pişmeye yakın şeker ve vanilyasını da ekleyin. En son bitterleri de ekledikten sonra bir iki taşım daha kaynatıp, ocağın altını kapatın.

Çikolatalı Sütlaç Nasıl Yapılır?

Sonra kaselere sıcak olarak pirinçleri her kasede eşit olacak şekilde paylaştırın. İlk sıcaklığı geçtikten sonra buzdolabına kaldırın. 2-3 saat sonra yenir. Ama benden size bir tavsiye daha bir gece bekletin. O zaman tadı daha bir lezzetli ve kıvamlı oluyor. Bak sonra demedi demeyin, ona göre... ;)

Sütlaçları servis ederken de göz zevkiniz ve damak tadınıza göre süsleyin. Ben size fikir olsun diye 3 şekilde de süsleyip, fotoğraflarını çektim. :P

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun...

Hoşça kalın...

10 yorum:

  1. Benim oğlanlar bayılacak,deneyeceğim :)) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de bayılırlar :) kesin dene... Teşekkürler....

      Sil
  2. Ellerinize saglik...Bizim evde de dün yine Klasik sütlac pisti,esimin istegi üzerine:)

    Degisik tatlar arayanlar icin güzel bir tat ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence bir gün klasik sütlaç yerine bunu dene eminim buna da bayılırlar. :)

      Sil
  3. Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor,eminim o kadar da lezzetli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Lezzeti görüntüsünden daha güzel inan bana:)

      Sil
  4. Harika görünüyor,hayırlı iftarlar canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım sana da hayırlı iftarlar...

      Sil
  5. Hayal ettim de harika bir şey olur :) Ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet kesinlikle öyle oluyor...
      Teşekkürler.

      Sil