26 Haziran 2015 Cuma

Kaymaklı Höşmerim Tarifi

Konyalı olduğumu sık sık yazdığımı ama Konya mutfağına ait bir lezzet paylaşmadığımı Nurselin mutfağını izlerken fark ettim. Ve hemen ilk aklıma gelen Kaymaklı höşmerim tarifini bloğuma eklemek ile başlamak istedim. Bundan sonra ara ara Konya mutfağından lezzetlerde gelecek ;) Beklemede kalın...

Konya-Mutfagindan-Kaymakli-Hosmerim-Tarifi
Höşmerim Tatlısı aslında un helvası gibi ama burada un helvasından fark olarak; içinde kaymak ve yumurta var. O kaymağım tatlıya verdiği lezzet kesinlikle tartışılmaz, bir harika.... ;) Tabi bu lezzetin yanında bol kaloride var. Amaan boş-ver bu mübarek Ramazan ayında bu lezzetten yiyerek kalori alsak ne olacak ki? Zaten uzun oruç saatlerinde bu kalorinin fazlasını veririz. Dimi ama. :D

İsterseniz daha fazla uzatmadan hemen tarifi vereyim de sizde bu iftar sofrasına tatlı olarak kaymaklı höşmerim yapın. Ne dersiniz güzel olmaz mı? Bak baştan söyleyeyim. Tatlıyı yapınca beni unutmak yok. Beğendiğinizde (bence beğenmeme gibi bir imkanınız yok) benim adımı anıp, dua edeceksiniz ona göre Haaa... Tamam mı, anlaştık mı?

Kaymaklı Höşmerim Malzemeleri:

  • 400 gram kaymak
  • 20 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 3-4 kaşık bal
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 adet yumurta

Konya Mutfağından Kaymaklı Höşmerim Nasıl yapılır?


İlk olarak geniş bir tavaya kaymak konulup eritilir. Ben burada kaymağı hazır değilde, her süt kaynattığım da sütün yüzünde oluşan kaymağı alıp, derin dondurucuda saklıyordum. O kaymaktan yaptım. Daha bir lezzetli oldu. Tavsiye ederim.

Kaymak eridikten sonra içine un ekleyip. Sürekli karıştırarak unu  tıp ki bir un helvası kavurur gibi kavurun. Unun rengi pembeleşince ocağın altını kapatıp, dinlendirin.

Kavurduğunuz un dinlenirken sizde bir kenarda önce yumurtaları bir kaba kırıp onun üzerine de şekerleri ekleyip iyice çırpın. Daha sonrada sütü de ekleyip şerbetini hazır edin. Sonra kavurduğunuz unun altını tekrar açıp, bir iki karıştırarak biraz daha kavurun. Sonrada hazırladığınız sütlü karışımı kavurduğunuz unun üzerine dökün. Sonra da devamlı karıştırarak kıvam almasını sağlayın.

kaymaklı-höşmerim-tarifi

Kıvam aldığını anlamak için ya tadın. Ağzınıza aldığınız zaman damağınıza yapışmıyorsa olmuş demek. Ama ''ben orucum nasıl tadına bakacağım''  derseniz de sütlü karışımı dökünce önce sulu bir karışım olacak. Sonra o karışım iyice kaynayıp suyunu çekecek. En sonda tüm un tekrar eski hali gibi olunca bir kaşık yardımı ile tavanın üstünden bastırıp, düzeltin.

Bu şekilde bir kaşık yardımı ile kaymaklı höşmerimin üstünü düzeltmenizde ki maksat altını kızartmak için. Ocağın altını da kısıp bir kaç dakika altını kızartın. Sonrada servis tabağına ters olarak çevirin. Kızarmış kısmı üste gelecek şekilde... 

Sıcak sıcak servis edin. En son servis ederken ister pudra şekeri serpip servis edin. İsterseniz de bal döküp servis edin. Ben bal döküp servis ettim. Böylece çaktırmadan çocuklara balda yedirmiş oldum ;)

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun...

Hoşça kalın.


Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

4 yorum:

  1. Höşmerimi hazır yemiştim ama hiç kendim yapmamıştım.sizin tarifinizle deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. 2 tane olacak. Yazmayı unutmuşum. Hatırlattığınız iyi oldu. Hemen şimdi düzenliyorum. :)

      Sil