13 Ocak 2015 Salı

ALACAKARANLIK TUTULMA KİTABI HAKKINDAKİ YORUMUM

Yazar: Stephenıe Meyer

Çeviri: Eren Abaka

Sayfa Sayısı: 541

Baskı Yılı: 2009

Yayın Evi: Epsilon yayıncılık


Alaca karanlık biri okuduktan sonra, ikinci serisi olan yeni ay kitabı olmadığı için hemen netten o seriyi tekrar izledim. Daha sonra üçüncü seri olan tutulmayı okumaya başladım. 541 sayfalık olan tutulmayı da bir solukta ve büyük bir zevk alarak okudum.
Normalde zaten kitap okumayı çok severim ama bu seriyi diğer okuduğum kitaplara nazaran daha bir zevkli okudum. Özellikle boş zamanım olsa da kitabımın başına geçip onun atmosferine girip her şeyi unutsam diyerek resmen zaman kolladım. Hatta olmadı zaman oluşturmak için büyük gayretler içine girdim. :) Veee sonuç olarak bu kitabı da bitirdim...

Kitabın Konusu

İkinci bölümde Edward, Bella'yı başına daha fazla bela açmak için bırakıp gitmişti. Bella ise Edward gidince resmen hayata küsmüş hiç kimse ile konuşmadan ruh gibi dolaştığı anlarda onu o bunalımdan çekip çıkaran Jacob'a Bella iyiden iyiye alışmış ve hatta onuda sevmeye başlamıştı. Tabi sonradan Edward hatasını anlamış ve Bella onu gidip getirmişti. 

Tutulma da ise: Bella birbirlerine düşman olan vampirler ve kurtların arasında sık sık kalmaya başlar. Hatta Bella'nın bir sözü çok hoşuma gitmişti. ''ben Edward'ı bir vampir, Jacob'u ise bir kurt adam olarak görmüyorum. Edward'ı Edward olarak; Jacao'u ise Jacob olarak arkadaşım. Hatta Angelena birgün cadıya dönüşse dahi ona olan sevgimde de bir gram dahi bir azalma olmaz'' diyerek bir yorumda bulunmuştu. Bu yorum benim çok hoşuma gitmişti. Ne kadar da güzel bir tespit. Bu durum maalesef ki güncel hayatımızda da bu şekilde insanları rütbesi vede mesleklerine göre yargılayıp ona göre seviyor yada sevmiyoruz. Halbuki tüm insanları insan olarak sevsek onların rütbesi ve mesleğinin ne olduğu bizi ilgilendirmese ne kadar güzel olurdu. Belki o zaman bu kadar fazla nefret vede sevgisizlik insanlar olmazdı...

Vıctorya öcünü almak için genç yeni dönüşmüş vampirleri toplayarak Bella'ya saldırmaya geldiğini gören Alice'den sonra Bella'yı korumak için vampirler vede kurt adamlar anlaşıp kasabaya saldıran vampirler ile savaşırlar. Bu sırada Bella jacob'a aşık olduğunu kendine dahi itiraf edemezken Jacob'un ısrarı üzerine dudaklarından ona aşık olduğu dökülür. Ama yine de her şeye rağmen Bella Edward'ı tercih eder mezun olduktan sonra dönüşmek için günler saymaya başlar. Edward Bella'nın vampire dönüşme isteğini ''benimle evlenirsen kabul ediyorum seni vampire ben dönüştüreceğim'' demesi sonucu Bella evlenmek için çok erken olduğunu düşünmesine rağmen evlenme teklifini kabul eder.

Bu bölümde GENELLİKLE DÜĞÜMLER ÇÖZÜLÜYOR... Edward'ın ailesi olan diğer kardeşlerin gerçek hikayeleri vede nasıl dönüştükleri açık açık vede en net olarak ortaya çıkıyor. Birde kurt adamların efsanesi nasıl ortaya çıktıkları ve vampirler nasıl düşman oldukları da bu bölümde ortaya çıkıyor... 

İçinde aşk, tutku, andrelin, aksiyon, düşmanlık, sevgi gibi bir sürü duyguyu birden barındığı için siz bu kitabı okurken, sizi daldan  dala götürür. O sebepten hayal gücünüz zayıf olsa dahi bu kitaptan sonra hayal gücünüz daha bir güçlü vede daha bir hayal perest olarak ortada dolaşmaya başlamış oluyorsunuz. :)

''Aman bu dünyanın derdinden sıkıntısından bıktım bir rahat nefes almak(!) istiyorum'' Diyorsanız hemen bu kitaptan bir tane edinip açın okumaya başlayın. Zaten okumaya bir başlayınca tekrar kapatmak istemezsiniz....

hoşça kalın.

2 yorum:

  1. Bayıla bayıla okuduğum bir seriydi .. Mutlaka arşivde olması gereken bir kitap..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle bende çok zevk alarak okudum :)

      Sil