7 Kasım 2014 Cuma

OĞLUM VAGONUN SONU DEĞİL BAŞI OLACAK

Oğlumu bu sene önce eşimin daha sonrada onun yaşıtlarının okula başlaması ve tabi ki en önemli etken olan Efe'nin okula gitmeyi çok istemesi sonucu istemeye istemeye de olsa bu sene ilkokula başlattım.


Ama gel-gör ki bu eğitim sisteminin karmakarışıklığı ve çocukların psikolojisi hiç dikkate alınmadan 5 yaş vede 6 yaş çocuklar aynı sınıfa konuldu. benim oğlumdan tam tamına bir yaş büyük bir çocuk ile oğlum aynı sınıfta idi. Sınıfın sınıf annesi de olunca çocukların durumunu sık sık gözlemledim. Ve gördüm ki benim oğlum kendinden büyük çocukların yanında davranışları daha çocuksu idi. Öğretmeni ile sürekli iletişim halinde olduğum için. Oğlumun gün içinde öğretmenini dinlemediği, hatta yazı dersi verince iki dakika sonra hemen defterini çantasına  kaldırıyormuş. Öğretmeni yanına gelip:
-Ne oldu Efe bitirdin mi? dediğinde. Efe şımararak ''bitirdim'' diyormuş. Sonra öğretmen 
- Aç defterini bakacağım değinde ise açmak istemiyor. Ama öğretmenin ısrarı üzerine defterini açınca öğretmen görüyormuş ki bizimki bir iki satır yazdıktan sonra boş kalan yerleri karalayıp bitirdim diyerek hemen çantasına kaldırıyormuş.

Yine öğretmeninden öğrendiğime göre. Öğretmeni sınıfta çocuklara hecelemeyi öğretirken bizimki hiç öğretmeni dinlemiyor kafası masasında elinde bir kalem defterine bir şeyler çizip, kendi halinde imiş.

Öğretmeni diyor ki... ''Efenin beni dinlemediğini adım gibi emindim. Çünkü kafası devamlı yerde, sürekli kendi halinde, bir şey ile ilgileniyor. Sınıf ile hiç ilgilenmiyordu. O an Efe sanki sınıfta yoktu. Onun o halini görünce hemen Efe'ye ayağa kaldırdım ve...
-Efe  ''A'' ile ''L'' birleşince ne olur dedim. Oda kendi kendine heceleyerek hemen ''al'' dedi onun o halini görünce çok şaşırdım. Diyor...

Oğlum için: '' Çok zeki bir çocuk ama yaşının verdiği küçüklük sonucu çocuksu hareketleri var. O sebepten okuma azma öğrenir hatta belki sınıfın en iyilerinden de olur ama başı olamaz. Ama bir sene sonra başlamış olsa tren vagonun ortası yada sonlarından değil başını çeker'' dedi.

Sonra düşün düşün hatta ara ara bloğum ve facebook sayfamda sizler ile paylaştığıma göre sürekli bir acabalar da idim. Ama danıştığım tüm öğretim görevleri erken göndermemem gerektiğini onun için vakit varken çocuğu almamın çocuk için çok iyi olacağını söylediler.

Bir çocuk için ilkokul yaşı en az 72 aylık olması gerektiğini tüm araştırmalarım sonucu öğrendim. Ve bunun için hazır kayıtlarda daha yapılmamışken oğlumu dilekçe verip okuldan aldım. Şimdilik evde benim ile birlikte duracak. Bu taşınma vede yerleşme telaşım bittikten sonra belki bir kursa yada bir kreşe verebilir. Yada hiç olmadı evde ben ona Kur'an eğitimi vermek istiyorum. Hatta el kaslarının daha çok gelişmesi için bol bol radyoaktivitelerde yaparız. 

İnşallah bundan bir sene sonra bu yazımın linkini vererek iyi kide oğlumu okuldan almışım-da bu sene başlatmışım diyerek sizlere okulda oğlumun birinci olduğunu her şeyi çok güzel yaptığını söyleyeceğim...  tek duam bu yönde Allah tüm evlatlarımız için en hayırlısını nasip etsin...


Hoşça kalın.

8 yorum:

  1. İyi yapmışsın aldırarak. Bırak çocukluğunu yaşasın. O demiş,özenmiş belki,ama sen düşün bence. Özenmek başka bir şey,çocuğun okula hazır olması başka. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de öyle... İnşallah iyi yapmışımdır canım şimdilik verdiğim karardan memnunum ama ileride neler olur bilemem.

      Sil
  2. Çok küçük yaşta 1. sınıfa başlamak için Türkiye'nin sistemi hazır değil bence. Çocuğunuz çok zeki ama okula adepte olmakta çok zorlanır. Bu arada ben size bir ödül vermek istiyorum. Benim blogama uğrayıp bir bakarsanız çok sevinirim. Sevgilerimle.
    http://acemiterzim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim inşallah boş bir anım olursa ödülüne karşılık veririm.

      Sil
  3. Bencede almakla çok iyi yaptınız hiç üzülmeyin ben kızımı 6 yaşında anaokuluna yolladım daha sonra polonyaya taşınmak zorunda kaldık orda bire gitmesi gerekiyor dediğimizde bizi tekrardan anaokuluna başlattılar çünkü orda çocuk yediye girince değil bitirince başlıyormuş ve bizin için çok iyi oldu,3 yıl sonra türkiyeye döndüğümde iyikide geç gitmiş dedim şimdi çok başarılı çocuk

    siteniz çok güzel bayat ekmek tarflerinzle buldum sşizi ben eda parlak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloğuma hoş geldin Eda parlak hanım. :)

      İnşallah iyi yapmışımdır...

      Sil
  4. Iyi yapmışsın almakla çocuklar bu kadar erken yaşta okula başlamamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demi ama Merve ama maalesef çoğu ebeveyn bizim gibi düşünmüyor ve hemen 66 aylığı geçince okula yazdırıyorlar :(

      Sil