22 Temmuz 2014 Salı

kiraz sapının faydaları

Merhabalar arkadaşlar bugün sizlere manav, market vede pazar tezgahlarında bolca görülen ve görünce al benisi olan, hemen hemene sevmeyeni hiiiç olmayan bir meyvenin başka bir faydasından bahsedeceğim... 



Eveet bu meyve kiraz.... Kirazın faydasını vede lezzetini bilmeyenimiz yok... Düşünsenize sırf bu kadar şifa kaynağı vede lezzetli bir meyveyi Yüce Yaradan bizim için yarattığı için ona ne kadar çook şükür etsek az kalır. Öyle değil mi?... Ama bugünkü konumuz bu değil, bugünkü konumuz çöp olarak nitelendirdiğimiz kiraz saplarının aslında ne kadar çok faydalı olduğu konumuz olduğu için konuyu dağıtmadan esas konuya geçmek istiyorum...

Kirazları yedikten sonra birçok insan bilmediği için saplarını atar o sebepten bu aylarda çöp konteyneri yarısı içine yarısı dışına dökülmüş bir sürü kiraz sapı bulunur. Onları görünce kendi kendime devamlı olarak burada da söylediğim bir sözü söyledim. ''Doğada hiç bir şey çöp değildir, bizim çöp olarak nitelendirdiğimiz şeyleri bizler faydasını bilmediğimiz için o şekilde nitelendiriyoruzdur. Yoksa onunda bir şeylere yada yerlere faydası vardır'' dedim...

Vee sonra en çok tıklananlar arasında yer alan muz kabuğu faydaları postunuda görünce bu kiraz sapının faydalarını da paylaşmak istedim... Kim bilir belki bundan sonra kiraz sapları çöpe değilde kurutulup, kullanılmak üzere kaldırılır...

Kiraz Sapının Faydaları...

Kiraz sapının faydaları arasında zayıflamaktan başlayıp idrar yollarını temizlemesine kadar birçok faydalı etkisi bulunur. Özellikle cildine bakmayı seven ve selülitlerden korkan bayanlar için bu şifalı ve leziz meyvenin sapı bulunmaz bir şifa kaynağıdır. Vücuda güç veren kiraz sapları, aynı zamanda vücudu temizler, toksin maddelerden arındırır. Kiraz sapı suyu içildiğinde, böbrekleri kum ve taşlardan arındırır, idrar yollarını temizler. Kabızlık ve basur sorununun giderilmesinde yardımcı olması da bu leziz meyvenin sapının faydaları arasındadır. Regl döneminde sorun yaşayan bayanlar için de şifa kaynağıdır. Regl ağrıları ve bu dönemdeki ruhsal dengesizlikler birçok bayanın korkulu rüyasıdır. Fakat bu şifalı bitkinin sapının faydaları sayesinde bu dönem korkulu rüyanız olmaktan çıkacak.


Kiraz Sapı Çayının Yapılışı:

500 gram kaynar suya 30 adet kurutulmuş kiraz sapını koyunuz. 10 dakika sonra çayınız hazır. Günde üç defa aç karına içiniz. Gün içerisinde bol bol su için… 

Kiraz Sapı Çayının Zararları:

Hiçbir zararı yoktur. Aç karına içiniz. Çok aşırı tüketimleri karnınızı ağrıtır.


Hoşça kalın.

6 yorum:

  1. Kesfedip ancak gelebildim.Ne güzel paylasim.Bende bu sene yedigim kirazlarin sapini biriktirdim.Bu konu hakkinda postta yazacaktim ki,yayinlanmis bile :)

    Simdide muz kabugunun faydalarini okuyayim, dis temizledigini,beyazlattigini biliyorum.Bakalim daha nelet varmis.

    Banada beklerim.sulemcafe.blogspot.com.
    Sevgilerle,takibe aliyorum sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bloğuma hoş geldin tamam gelirim :)

      Sil
  2. GÜZEL PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER, HEMŞEHRİM:) BENDE BEKLERİM

    YanıtlaSil
  3. merhaba blogunu etkinlik ile keşfettim banada beklerim :)
    http://busrakahyaoglu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil