16 Ocak 2014 Perşembe

KALPLİ YASTIK VE YAPILIŞI

Kalpli yastık ördümm!... :) Evett doğru okudunuz şuaralar örgü ile pek bir haşır neşirim :) aklıma ne gelirse örüyorum...

Arada televizyonda bakacak hiçbir şey bulamazsam evlenme programına bakıyorum. Geçen sene o programa orta yaşlı bir kadın gelmişti. Programda beklerken sıkıldığı için elinde örgüde örüyordu... İşte o kadın kalpli takım yastıkları örüyordu. Misal fener bahçe için sarı lacivert renklerde yada diğer takımların renginde ama şekli kalp şeklinde olan o kadının ördüğü o yastıklar çok dikkatimi çekmişti... O günden sonra sırf o kadının yastıklarını görebilmek için o kadın gidene kadar her gün o programı izlemiştim :) Eeee tabi ki de boşuna izlemedim o yastık hakkında aklıma çok güzel bir fikir oluştu ve bende aynı o şekilde ama sade renkte olacak şekilde olan bir yastık örmek istiyordum... Ama malum iki çocuklu bir blogger olduğum için bir türlü fırsat olmamıştı. Bu, kış mevsimim girmesi ile evde çok fazla zaman geçirdiğim için aklımda olan o yastığı yapmak için önce en yakın ipçiye gidip gerekli olan malzemeleri aldım...

TOKİDEKİ SESİN KALPLİ YASTIĞI VE YAPILIŞI

İp çeşidi olarak sakallı ip kullandım renkten de salondaki perdelerim de turuncu çiçekler olduğu için ona uydurmak için turuncu rengi seçtim ama bir tanede kırmızı örmek istiyorum oda aklımda :) Vee tabikide şiş, şişim 2.5 nolu birbiri ile ekli bir şiş yukarıdaki kolaj resminde de görüyorsunuz...

Nasıl yaptığım ise, önce 3 tane ilmek ile kalbin ucundan başladım sonra her sırada bir tane ilmek arttırarak istediğim şekle gelene kadar devam ettim. Sonra kalbin son kısımlarını yapmak için ilmekleri iki kısma ayırıp bir kısmın bırakıp diğer kısmı bu seferde her sıradan birer tane keserek tüm ilmeği bitirdim. Sonra diğer tarafını da aynı şeklide birer ilmek kese kese onuda bitirdim... Böylece kalbin bir tarafını yapmış oldum. Aynı şekilde diğer tarafını da tamamladıktan sonra bir ip ile dikip kalpli yastığım bitmiş oldu... Şimdi yapmam gereken daha önceden yaptığım bir astar ile diktiğim kalpli yastığın içine yun doldurup, ördüğüm kalbin içine koyup diktim...

Veee böylelikle çok şirin, yumuşacık, dekoratif olarak kullanabileceğiniz kalpli kırlentim olmuş oldu :))

TOKİDEKİ SESİN KALPLİ YASTIĞI VE YAPILIŞI

İsterseniz koltuğunuza koyabilirsiniz yada televizyon yada kitap okurken uzandığınızda kafanızın altına koyabilirsiniz. Tercih size kalmış ne şekilde kullanmak isterseniz o şekilde kullanın...

Önermesi benden yapması sizden :)  anlamadığınız yada kafanıza takılan bir şey olursa hiç çekinmeden bana sorabilirsiniz...

Ponponlu kırlent modelim için ise buradan bakabilirsiniz...

hoşça kalın.

18 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. kirmizisi da harika olur eminim ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle düşünüyorum artık en yakın zamanda onuda örerim :)

      Sil
  3. eline sağlık cnm çok şeker olmuş

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş,ellerine emeklerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık, şu sıralar ben de çok seviyorum örgü işlerini kışın ciddi bir ilgi artışı oluyor örgüye sanki değil mi;))? Çok tatlı olmuş çok. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle kış geldiğinde insan sürekli örmek istiyor :) Ayrıcada çook teşekkürler...

      Sil
  6. ne kadar şirin olmuşlar.çok beğendim .ellerine sağlık ve güle güle kullan.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım :) sevgiler benden sana olsun...

      Sil
  7. Keserkn her sırada hangi taraftan kesme yapmamz gerekyo iç ksmdan mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark etmez ister iç istersen de dıştan kesebilirsin. İp zaten sakallı olduğu için kesme bölümününü göstermez.

      Sil
  8. ay buna bayıldım yapacağım en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  9. Kalp yastığın uçlarını yaparken oval değilde sivri uçlu köşeler olmadı mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAŞLARKEN 3 SIRA İLMEK İLE BAŞLADIM. Kİ ZATEN İKİ PARÇAYI DA BİRBİRİNİN UCUNA GETİRİP DİKERKEN O OVELLEŞİYOR.

      Sil