7 Ocak 2014 Salı

Efe'ye Ördüğüm Kalpak Tarzı Bere

Oğluşuma kalpak tarzı üstünde kedi suratı olan bir bere ördüm...

tokideki sesin ördüğü beresi, kalpak ve şapkası

Oğluşum ana okuluna giderken sabahları kulağı çok üşüyordu o sebepten sürekli aklımda kalın, yumuşak ve sıcacık tutacak bir bere örmek vardı. İpçiye gittiğimde sakallı ipi görünce ben bundan kalpak tarzı bir bere yaparım diye içimden geçirdim ve iki yumak acı kahverengi sakallı ip satın alıp ev geldim...

tokideki sesin ördüğü beresi, kalpak ve şapkası

Sonra ipi bir şişe 90 ilmek atarak oğluşumun kafasına göre uzunlukta düz örgü ördüm. Boyu istediğim uzunluğa ulaşınca ikişer ikişer olmak üzere ilmeği yarıya düşürdüm. Sonra yine aynı şekilde yine ikişer ikişer keserek yarıya düşüre düşüre bir tane ilmek kalana kadar işlemi tekrarladım. Son ilmek kalınca ipi koparıp kenarını bir iğne ile diktim sonra elime tığ alarak şapkanın ucuna kulak yaptım... ve sonra elime orlon tipi krem rengi bir iple gözler, burun, ağız ve bıyıklarını yapıp şapkaya diktim.

Veee sonuç olarak oğluşuma çok yakışan ve tabikide en önemlisi sıcak tutan bir beresi oldu... :)


tokideki sesin ördüğü beresi, kalpak ve şapkası

Nasıl yaptığımı tarif ettim ama yok anlamadık bize resim çekerek anlat derseniz de bana bildirin o şekilde anlatacağım bir postta hazırlayayım...

Hoşça kalın...

13 yorum:

  1. hayır onu yapabilmek zaten yeterince zor değilmiş gibi hatun bi de üstüne kedi kafası koymuş ya ben onu anlayamıyorum işte bi türlü. anne bizde neden böyle yetenekler yoh?! bize neden almıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) semmma hanım aslında hiçte zor değil aksine çok basit eminimki sende yapabilrsin sen yeterki iste gerisi zaten kendiliğinden gelir...

      Sil
  2. çok hoş olmuş. hem sıcacık hem kullanışlı. güle güle kullansın.

    YanıtlaSil
  3. Güle güle kullansın Fikrini beğendim Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. şimdi sıcacık tutar o minnak kafayı ellerinize sağlık
    hem bloğuma hem çekilişime buyurmazmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim evet öyle sıcacık tutuyor :)

      Sil
  5. ne kadar şirin olmuş.çokda yakışmış.güle güle kullansınn yakışıklı ve seninde ellerine sağlık canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. pek yakışmış yakışıklıya:)

    YanıtlaSil