11 Aralık 2013 Çarşamba

EŞ ANLAMLI KELİMELER TOMBALASI YAPTIK

Merhabalar sevgili okurlar, bugün sizlere Emir için yaptığım bir etkinlik çalışmasını paylaşmak istiyorum...

Bu etkinlikte eş anlamlı kelimelerin oğlumun kafasına daha iyi oturması için, eş anlamlı kelimelerden  oluşan bir tombala yaptık :)


tokideki sesin tombolası

Bu tombala sayesinde oğlum şimdi eş anlamlı kelimeleri su gibi biliyor :) Hatta tombalasını okula da götürdü... Okulda arkadaşları ile birlikte oynamışlar ve tüm kelimelerin eş anlamını oğlum bilmiş... :) Öğretmeni de bu duruma çok sevinip oğluma aferin demiş ve puanı 150 olmuş... ''O puanda nedir diye sormayın?.. İnanın bende bilmiyorum sanırım buda öğretmenin çocukların derse katılımının daha fazla olsun diye onları teşvik etmek için uyguladığı bir taktik olsa gerek.''

tokideki sesin tombolası

Tombalayı nasıl yaptığımız ise yukarıdaki resim kolajindende anlayacağınız üzere önce kelimeleri yazıp daha sonra bu kelimelerin arasına bir fon kartonu koyup önlü arkalı yapıştırdık. Her kelime için aynı işlemi tek tek yaptık. Mesela kırmızı kelimesinin kartonun bir yüzüne, eş anlamı olan al ıda arka yüzüne yapıştırdık... Daha sonra bir kumaştan tombala kesesi dikip, içine hazırladığımız tüm kartları doldurduk... Sonra elimi içine sokup bir tane kart çekiyorum o karttan çıkan kelimeyi oğluma söylüyorum oda arka yüzünde yazılı olan eş anlamını söylüyor eğer bilirse o kartı ona veriyorum o kazanmış oluyor. Ama yok bilemezse o kartı tekrar kesenin içine katıp tekrar karıştırıp başka bir kelime seçiyoruz... Bu şekilde eğlenceli bir etkinlik yapmış olduk :) Emir'im bu çalışma sayesinde hiç sıkılmadan eğlenerek eş anlamlı kelimelere çalışmış oluyor...

Hoşça kalın.

11 yorum:

  1. çoook eğlenceli bri etkinlikmiş. Yılın annesi seçeeğim seni :) muhteşemsiniz. Bende ilk mim deneyimimi size pasladım yanıtlarsanız sevinirim ;) benim 5 gerçeğim konumuz. 5 maddede kendimizi tanıtma diyelim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkürler canım o senin güzel bakmandan kaynaklanıyo bana güzel gözlerle bakıyorsunda ondan...
      inşallah cevaplayabilirim...

      Sil
  2. ellerinize sağlık
    bunları hep beynimin bi köşesine yazıyorum

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi düşünmüşssünüz bende kayıt ettim bir yerlere :)

    YanıtlaSil
  4. ne guzel dusunmussunuz anca cocukların aklına gırıyor dogru :) sevgılerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler aslında diğer türlüde aklına girer ama ben işi daha eğlenceli vede kolay kavramasını istediğim için böyle bir şey yaptım ):

      Sil
  5. kelimelerin eş anlamlısına link üzerinden bakabilirsiniz güzelce sıralanmış. https://www.derskurdu.com/es-anlamli-kelimeler/

    YanıtlaSil