24 Aralık 2013 Salı

Ben Yılbaşı ( Noel) Gecesi Kutlamıyorum

Son günlerde herkes de bir telaştır gitmekte nereye gidersem konu yılbaşında ne yapacaksın?.. Akşam menüde hindimi tavuk mu var?... Çam ağacı aldınız mı?.. gibi muhabbetler var... Ben genellikle bu tür muhabbetlere pek girmem. Ama bazı kişiler bu şekilde bana da sorular sorunca benim verdiğim cevap genellikle hep aynı olur. ''Hiç bir şey yapmayacağım Normal şekilde her akşam ne yapıyorsam onu yapacağım... Tek fark olarak ise o gün, yeni bir yılın hepimiz için hayırlı geçmesi için Kuran'ı Kerim-i okuyup bol bol dua edeceğim...'' derim.

Vee bence tüm Müslümanlar da öyle yapmalı... Bununla ilgili o kadar çok konuşan vede yazanlar var ki, bazen insanlar kime inanıp ne yapacağını şaşırıyor... Hatta bazı kişiler diyor ki '' Yok efendim biz Noel değilde yılbaşı kutluyoruz'' diyor... Peki diyelim ki siz yılbaşı kutluyorsunuz o zaman neden çam ağacı alıp süslüyorsunuz?.. Çam ağacı süsleme adeti noel bayramında Hristiyanların yaptığı bir adet değil mi?.. Ve ayrıca Noel babada neci oluyor öyle bir zat bizim dinimizde vede büyüklerimizde var mı?.. Yok illaki bir insan kılığına girecekseniz o zaman Nasrettinin Hoca kılığına girin... Sözün özü ben son olarak şunu derim. Öyle hiç kimse kendi kendini yok ben Noel değilde yılbaşı kutluyorum diye kandırmasın... Yılbaşı kutlamak o gece eğlenerek, içki içerek, çam ağaçlarını süsleyerek kutlanmaz!...

Hatta bununla ilgili Nihat Hatipoğlu'nun bir sohbetini de sizlerle paylaşıyorum en azından bir din adamının ağzından yılbaşı kutlaması caiz mi? yoksa caiz değil mi öğrenin de kendinize çeki düzen verip bir Müslüman gibi davranışlarda bulunun...


18 yorum:

  1. canım sana sonuna kadar katiliyorum cünkü benm verdiğim cevapda aynı oluyor onun yerine dua edip hayırlı bi yıl dilemek daha güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle Cenab_ı Allah'dan tüm insanlar için akıl fikir isteyelim...

      Sil
  2. Katılmamak elde değil. Ama kimseye kızamıyorum çünkü öyle güzel empoze ettiler ki bunu bize herkes normal karşılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet malaesef öyle ama Allah akıl vermiş bence öyle her şeye kanmamalıyız...

      Sil
  3. Bende hep hristiyanlar kurban alıp kesiyorlar mi oruc tutuyorlar mi bizim bayramlarındA yılbaşında biz onların adetlerini yapalım, derim.

    YanıtlaSil
  4. ah ahh ne hale geldik değil mi,ben de üzülerek izliyorum etrafımdaki kosturmayı..Allah affetsin,çok yanlış işler bunlar...iman eksikliğinin göstergesi diye düşünüyorum..bizim için de sıradan bir akşam olacak çok şükür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, Allah imanı güçlü insanlardan eylesin bizleri...

      Sil
  5. bana sormaya cesaret eden olmadı daha :D olursa vay haline :D

    YanıtlaSil
  6. çok haklısınız.size gönülden katılıyorum bizim olmayan bir şeyi neden kutlayalım ki kurbanda kesilen hayvanlara acıyanlar hindiler kesilirken nerdeler fatma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ahh canım hiç sorma millet işine geldiği zaman hayvanları ve doğayı korur gözüküyor ama keyfi vede eğlencesi söz konusu olunca her şeyi unutuveriyor...

      Sil
  7. Canım ihlinaz adındaki izleyicin tam da benim diyeceğim sözü yazmış.Aynen öyle yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bence de çok yerinde vede güzel bir cevap :)

      Sil
  8. sonuna kadar katılıyorum,aslen ben de KUTLAMIYORUM,onun yerine mekke'nin fethini kutluyorum :)

    sevgiler

    www.minikmini.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyi yapıyorsun.... Bu arada minik şu yoruma linkini bırakma huyunu bırak yoksa bir daha yorumlarını yayınlamayacağım....

      Sil
  9. Kimse kimsenin imanının eksikliğini ya da fazlalığını bilemez.Madem o kadar müslümansınız hoşgörünüz nerede?!Günaha siz giriyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben o tarz kişiler ile kavga yapmam ama düşüncelerimi de AÇIKÇA BELİRTİRİM eğer hoş görüsüz olsa idim o kişileri yargılayıp suçlardım ama öyle bir şey yapmıyorum o sebepten siz bana hoşgörüsüz diyemezsiniz....
      Hııı bu arada illaki hoşgörülü olmak içinde sizlerin hatalarını doğru yapıyorsunuz diye tastiklememi bekliyorsanız onu kesinlikle yapmam!...

      Sil