5 Kasım 2013 Salı

MUZ KABUĞUNUN BİLİNMEYEN FAYDALARI...

İyi akşamlar arkadaşlar, beni takip edenler bilir ki ben bloğumda bizzat denediğim yada yaptığım şeyleri paylaşırım öyle kulaktan dolma bilgileri bloğumda mümkün mertebe yer vermem... Şimdi şuanda paylaşacağım da bizzat tokideki ses tarafından denenmiş ve sonucundan memnun kalınmış bir öneridir...

Şimdi bu kadın ne diyor?... Diye merak ettiniz demi :) Hadi itiraf edin merak ettiniz işte :)

Tamam tamam daha fazla uzatmadan direk konuya dalıyorum :) yaklaşık 2 ay önce facebook sayfasında muz kabuğunun faydası diye bir yazı okumuştum. Daha sonrasında ise merak edip bizzat denemiş ve sonuçtan memnun kalınca bloğumda da paylaşırım diye bir yere not almıştım ama daha sonrasında, diğer postlarımda da bahsettiğim gibi aklına eseni yapan bir tip olduğum içim bu huyumu bloğumada yansıtıp o an içimden hangi yazıyı yazmak varsa onu yazdığım için bu postu sürekli erteledim. Fakat şuanda kuzucuklarıma muz verip kabuğunu alıp suratıma sürünce bu postu yazmak içimden geldi... o sebepten bende karşınızdayım :)
TOKİDEKİ SESİN DOĞAL SAĞLIK YAZISI

Bir çoğumuz muzu yer daha sonrasında ise kabuğunu çöp diye çöpe atarız... İtiraf etmeliyim ki bundan 2 ay önce bende aynen öyle yapıyordum... Ama görüyorum ki doğada çöp diye bir bitki yok çöp dediğimiz şeyler, bir şeylere faydası var ama biz faydasını bilmediğimiz için çöp olarak nitelendiriyoruz...

Muzun vücudumuza faydasını zaten biliyoruz muz maskesini de eminim ki birçoğunuz biliyorsunuzdur. Eğer ki aranızda bilmeyenleriniz varsa buradaki yayınım da muz maskesi vede muzun faydalarını daha geniş şekilde yazdım oradan okuyabilirsiniz.

İşte muz kabuğunun bilmediğimiz 5 faydası...

1-Muz kabuğunun içini sivrisinek ısırıklarına sürdüğünüzde, kaşıntısını ve şişkinliğini alıyor.

2-Ayaklardaki nasırların yumuşaması için, muz kabuğunun içini sıyırın, bir kaşık kadar olduğunda nasırın üzerine koyun, üstünü sarın. Birkaç saat sonra açıp temiz su ile yıkayın. Ya da direk muz kabuğunu sarabilirsiniz nasırınıza. İki şekilde de faydası oluyor.

3-Muz kabuğunu suratınıza sürdüğünüzde aknelere çok iyi geliyor ve ayrıca cildi tabiri caizse kaymak gibi yapıyor. Özellikle bu faydasını çok sevdim çocuklara her muz verdiğimde kabuğunu alıp suratıma sür(üyorum) biraz bekleyip daha sonra ılık su ile yıka. Sonra sonuçtan o kadar çok memnun kalacaksınız ki elinizi suratınızdan getiremeyeceksiniz.

4-Diz ağrılarının geçmesine yardımcı olmak için muz kabuğuyla dizleri ovun... Baştan söyleyim bunu bilmiyorum dizlerim Allah'a şükür ağrımadığı için denemedim ama babaannem bana geldiğinde onun üzerinde onuda deneyeceğim. O zaman faydası olup olmadığını bildiren bir yazıda, onun için yazarım siz merak etmeyin... Haa tabiki benden önce deneyipte  sonucu benimle paylaşmak isterseniz de paylaşabilirsiniz. Biliyorsunuz ki bu bloğumun kapısı hepinize her daim açık.... :)

5- İçindeki potasyum ve yağlarla çok iyi bir ayakkabı cilasıdır. Muz kabuğunun içiyle ayakkabınızı ovun sonra bez ile temizleyin.

 Diğer doğadan gelen sağlık yazılarımı okumak isterseniz tık tık...


Hoşça kalın.

34 yorum:

  1. Rabbim neler yaratmış! İçi ayrı,dışı ayrı değerli...Paylaşım için teşekkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım umarım sizlere bir faydası olur :)
      sevgiler benden sana gitsin...

      Sil
  2. Kesinlikle denenecek canım :)
    Süper paylaşım..
    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım bence de dene çünkü sonuçtan pişman olmayacaksın :)
      bende seni öpüyorum...

      Sil
  3. Rabbimin yarattığı her meyvede ayrı bir şifa var.Paylaşımın için teşekkürler canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle Rabbimin yarattığı hiç bir şey doğada çöp değil aslında biz onları kullanmasını bilemediğimiz için çöp oluyorlar...
      sevgiler benden sana gitsin :)

      Sil
  4. A çok şaşırdım ben de deneyeceğim bunları teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım sonucu bizimle paylaşırsan sevinirim :)

      Sil
  5. Yüze sürmeyi özellikle denemek istiyorum, tesekkürler :) Daha önce kabugun ic kismini dislere sürülürse beyazlatma da ise yaradigini okumustum onu denedim ama düzenli degil, fena sonuc vermedi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüzde sonucu hemen veriyor, denediğin gün sonucu farkedeceksin o sebepten kesin dene canım :)

      Sil
  6. Faydası olmayan hiçbirşey yok Rabbim öyle intizamlı yaratmış ki herşeyi.. teşekkürler canım faydalı bilgiler için. Özellikle aknelere, cilde iyi geldiğini de okuyunca hemen deneyesim geldi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) rica ederim canım evet aynen öyle yüze çok faydalı...

      Sil
  7. Allah razı olsun canım güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. valla neredeyse hergün 1 muz yiyorum, bu sabah denedim bakalım ne olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonucu bizimle paylaşırsan sevinirim canım :)

      Sil
  9. ciLde etkisi deNemeye değer gibi görüNüyuo :)

    YanıtlaSil
  10. Eskiden giremezdi muz her eve çook istersek annem ayda yılda bir ne hüzünle alırdı ama çok şükür rabbime şimdi sevmediğiniz için almıyoruz ama cilt denemesi için alacağım çok iyi bir bilgi teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım... Aynen öyle eskiden muz almak bir lükstü bizler için ama artık Allah'a şükür hemen hemen herkesin evine rahatlıkla giren bir meyve oldu :)

      Sil
  11. Bende yuz maskesini hemen deniyorum

    YanıtlaSil
  12. Denedim faydası yok maalesef

    YanıtlaSil
  13. Çok ilginçmiş denemeye değer Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  14. Muz Kabuğu? İlginç bir yayın olmuş teşekkürler! Özellikle ayakkabı olayına şaşırdım :)
    Veee sivilcelere başım dertte her zaman. Deneyeceğim.

    Blog Keşiften geliyorum. Güzelmiş bloğunuz... :)
    Beklerim bana da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz bloğuma :) Tamam şimdi bende size geliyorum. misafir kabul eder misiniz?

      Sil
    2. Etmem mi???? Durduğun kabahat :)))
      Hoş buldum gerçekten! Keşifler güzel oluyor :)

      Sil
    3. :) evet keşifler yeni arkadaşlar kazanma konusunda gerçekten de güzel oluyor. Bu arada bloğuna gittim gezdim ve labne peynir yapımın çok hoşuma gitti. Aklın bir köşesine yazdım. bende yapacağım :)

      Sil
  15. Ben denedim cildimde bi tazelik hisetim.daha yumusak ve parlak oldu.bide siyah noktalarimda azalma gordum .deneyin kizlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de deneyin. Çünkü kullanır kullanmaz etkiyi hemen göreceksiniz.

      Sil
  16. Yazınızda muz hakkında çok faydalı bilgiler var. Paylaşım için teşekkür ediyorum. Muz kabuğunun iç kısmı ile diş ve diş etlerini ovalarım. Çok pratik bir işlem. Üşenmem yaparım. Faydası var mı anlayamadım ama zararını da görmedim. Paylaşmak istedim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Asıl ben güzel yorumunuz ve verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.;)

      Sil
  17. Suan dizlerim ağriyorken tesadüfen bu yazını okudum.ve kızımda muz yiyordu.kabugunu hemen dizime surdüm,insaĺah agriyi keser

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah keser. Sizde büyük geçmiş olsun annekız...

      Sil