23 Ekim 2013 Çarşamba

SEFİLLER ROMANI HAKKINDA BİLGİ

Yazar:Victor Hugo

Sayfa Sayısı:496

Baskı Yılı: 2007

Yayınevi:Star medya yayıncılık


TOKİDEKİ SESİN OKUDUĞU KİTAP

Sefiller, bu kitabı çok çook beğendim tabiri caizse okumadım sanki izledim :) Çünkü kitapta o kadar akıcı vede güzel dil söz konusu ki su gibi aktı... Ayrıca betinlemede çok başarılı bir kişiyi yada yeri anlatırken sanki o anlattığı şey resmen gözümün önünde canlandı...

Sefiller romanı hakkında özet verecek olursam, romanın kahramanı Jan Valjean, yoksul bir kürek mahkumudur... Hapisten çıktıktan sonra sarı pasaportu yüzünden toplum onu dışlar sırf bu sebepten kalacak bir yer bulamamaz, ve en son gece yarısı iyi kalpli bir Piskoposun evinde kalması ama daha sonradan oradan gümüş şamdanları çalar, fakat yakalanır. Piskopos, şikayetçi olmaz, üstelik ona iki de gümüş şamdan hediye eder; onlardan elde edeceği parayı namuslu adam olma yolunda harcamasını ister.Son olay, Jean Valjean’ın yaşamında bir dönüm noktası olur. Madeleine adıyla iş hayatına atılır, zengin olur, belediye başkanı seçilir. Fantin adında düşmüş, fakat ruhça temiz bir kadını polis şefi Javert’in elinden kurtarır. Javert, birdenbire ortaya çıkan ve kısa sürede zengin olan ve herkesin “Baba” dediği Madeleine’in kim olduğunu merak eder.

Madeleine, aranmakta olan Jean Valjean diye başka birisinin yakalandığını öğrenince, kendi yerine suçsuz birinin küreğe mahkum edilmesine gönlü razı olmaz, polis şefi Javert’e teslim olur.

Jean Valjean, zindandan yine kaçar. Bu kez Fantine’in kızı Cossette’i büyütüp yetiştirmek ister. Javert, yine peşindedir. J. Valjean bir manastıra saklanır, Fauchelevent adı ile yaşar. Cossette büyümüştür. Üniversite öğrencisi Marius ile aralarında bir aşk doğar.

Jean Valjean, Marius’u daima korur. İhtilal başlamış, Marius, Cumhuriyetçilerin safında yer almıştır. Cumhuriyetçilerce daha önce esir alınan Javert idam edilecektir. Bu işi Jean Valjean alır ve o, Javert’in kaçmasına göz yumar. Marius çatışmada yaralanır. Ona Javert yardım eder. Jean Valjean teslim olmak için geri döner, ancak Javert’i bulamaz. Javer, minnettarlık duygusuyla, görevini yapmadığı için Seine nehrine atlayarak kendi kendisini cezalandırmıştır.

Kitaptaki baş kahramamn olan Jan Valjean romanın sonunda kızı bellediği Fantin'in kızı Cossetteyi Marius ile evlendirir ve kendide öbür dünya için uzun bir yolculuğa çıkar.

Eğer ki kitabı okumamış olan kişiler varsa kesinlikle okusun. Kitap gerçektende çok sade vede güzel bir anlatımı var özellkle içinde anlamını bilmediğimiz kelimelerin olmaması bence kitabı dahada anlaşılır vede özgün yapmış.

Hoşça kalın.

23 yorum:

  1. Bir kaç ay önce alınıp okunmak üzere kütüphanede bulunan kitap :)
    Okuyacağımda fırsat kalmıyor ki yeni kitaplardan :)
    Çok güzel yorumlamışsın canım. İnşallah en kısa zamanda okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bence biran önce oku yoksa sonradan neden bu kadar geç okumuşum diye pişman olursun :)

      Sil
  2. okudum bıtırdım bu kıtabııı bırde müzikal filmini seyrettım her ıkısıde harıkaydı ..Kesinlikle okunası bi kitap canımm öpüyorumm sevgiler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım bende seni öpüyorum :)

      Sil
  3. Çok küçükken okudum hala unutamam, şimdi de oğluma okutuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten unutulacak bir kitaba benzemiyor bence de bir kere okuyan bir daha asla unutmaz....

      Sil
  4. Ben bu romanı okuyalı yıllar oldu ama dün gibi aklımda.Çok severek ve hızla okuyup bitirdiğim bir klasiktir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten insan bir başladığını daha sonrada bittiğini farketiyor roman içine öyle bir çekiyor ki resmen romanda yaşıyorsun :)

      Sil
  5. İyi okumalar ben de sanırım Lısedeyken okumustum ee dunya klasıklerındne olunca bır kıtap lısede okuma lıstelerının basınd aoluyor ;) ben en cok resımdekı Kahveye takıldım soyle sakın kafayla kıtap okumayalı ne cok zaman gectı ;( cok ozenıyorum sıze ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklar büyüyünce özellikle de okula gittiklerinde kahveni yapıp elinde kitabı alıp rahat rahat okursun sabret o zamanlarda gelecek :)

      Sil
    2. O zamanlar da cocukların bebeklık hallerı olsa da sevsem dıye bu gunlerı ozlıcem degıl mı ;)

      Sil
    3. evet aynen öyle bazen onları izliyorum sonrada kendi kendime bunlar ne kadar hızlı büyüyorlar diye söyleniyorum :)

      Sil
  6. eserin mekan, anlatıcı kaçıncı şahıstır , hangi roman çeşidine girmektedir, yazarın dil ve anlatımı nasıldır, eserin okuyucu tarafından değerlendirmesi? lütfennnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fransa ve Pariste geçmekte anlatıcı Jan Valjen ağzında kişi tarafından yani 1. kişi tarafından yazılmıştır... Yazarın dili çok basiit anlaşılır şekilde ayrıca anlatımı da çok akıcı insanı hiç sıkmıyor çok heyecanlı vede sonucu merak eder şeklinde ilerlemekte...Son yazdığını ise benim yazımda bulabileceksin :)
      Sevgili adsız tüm sorularına bildiğim kadar cevap verdim umarım senin için faydalı olur :) Bu arada isimsiz yorumları genellikle cevaplamam ama senin için bir tolerans yaptım kıymetini bil :))
      sevgiler...

      Sil
  7. mekanlar yok mu ????

    YanıtlaSil
  8. bu kitabın bakış açısı ve türü nedir acaba

    YanıtlaSil
  9. bu kitabın bakış açısı ve türü nedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakış açısı hakim bakış açısı

      Türü ise psikolojik ve dramatik olarak düşünülebilir.

      Sil
  10. Müthiş bir kitap bence suç ve cezadan dahada güzel.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba.ben kitabın fotodaki bu baskısını (4.baski Kasım 2007-star medya yayıncılık a.ş) nerede yada hangi sitede bulabilir, satın alabilirim.Bu konuda bi fikriniz varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki bilmiyorum. Ben bu kitabı BİR MARKETİN İNDİRİM REYONUNDA GÖRÜP ALMIŞTIM.

      Sil