6 Temmuz 2013 Cumartesi

ŞERİT POĞAÇA YAPTIM...

İyi akşamlar arkadaşlar, bugün sizlere özellikle çocukların çok seveceği bir lezzeti paylaşacağım... Ben bunu geçen hafta pikniğe giderken yapmıştım. Çünkü biz genellikle pikniğe gittiğimizde kahvaltı yapmadan gideriz sabah kahvaltımızı da orada yaparız o şekilde daha eğlenceli oluyor, üstelik etrafı gezmek için bol bol zamanımız kalıyor :) Onun için bende piknikte yeriz diye şerit poğaçalarımdan iki tepsi yapıp götürmüştüm. İyi ki de yapmışım, çünkü iki tepsinin hepsini bitirdik... Çay ve poğaçaları doğa eşliğinde yemek daha bir lezzetli oldu sanki...:)

tokideki sesin şerit poğaçaları

Bu tarifi özellikle hafta sonuna sakladım ki sizlerde pikniğe giderken yada sabah kahvaltısında çocuklara yapacak olursanız tarifim aklınıza gelip yapın diye... :) Eeee o zaman ne duruyoruz gelsin tarif diyelim mi?... Bence diyelim...:)

Şerit poğaça malzemeleri

  • 2 su bardağı süt
  • 1 tane yumurta (sarısı dışına beyazı içine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı şeker


Şerit poğaça nasıl yapılır?

İlk olarak sütü çok az ılıtalım. Daha sonra bu sütü kabımıza boşaltalım. Sıvı yağ, şeker, tuz ve yumurtayı ekleyip karıştıralım. Yaş mayamızı da ilave ederek karıştırdıktan sonra unumuzu da içine katalım ve elastik güzel bir hamur elde edelim. Sıcak bir ortamda 15 dakika kadar dinlendirelim…

tokideki sesin şerit poğaçaları

dinlendikten sonra ise hamurdan parçalar alarak uzunlamasına dikdörtgen şeklinde açalım..Kısa taraflardan birine istediğimiz harçtan doldurup yarısına kadar saralım..Yarısından sonra şeritler kesip ayrık bir biçimde saralım.. Bakınız altta da görüyorsunuz aynen o şekilde saralım...

tokideki sesin şerit poğaçaları

Yaptığımız poğaçaları yağlanmış olan tepsilere dizelim ve sıcak ortam da en az yarım saat daha dinlendirelim.

tokideki sesin şerit poğaçaları

 Daha sonra üzerine yumurta sarısı sürüp, susam dökelim ve sonra 180 derecede ki fırında güzelce pişirelim..  Bakınız altta da fırından çıkmış halleri var...


Eee  bu güzellikleri görenler önce göze sonra mideye hitap ettiği için sizlere iltifatlar yağdıracaklar:))  Sizde kendinizden gurur duyabilirsiniz... Çünkü bunu hak ettiniz :)

Hoşça kalın...

20 yorum:

  1. s.a. canım çok nefis olmuş poğaçaların, karnım tok olduğu halde canım istedi. :) Çocuklarda hazır eve gelmişken yaparım inşaAllah bende ellerine sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a.s ablacığım teşekkür ederim :) Allah razı olsun...bence kesin yap çok lezzetli bir poğaça oluyor...sevgiler.

      Sil
  2. ohh süper gönder bir tabak da bakalım tadına :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben bunu geçen hafta yapmıştım canım o sebepten kalmadı :)

      Sil
  3. Cok dekoratif olmus. Pastaneden alibmis gubi, eline saglik:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel yapasım geldi ilk kez bu şeritlerden yapasım geldi cesaret edemiyorhm hamur mayalamakda bazen sorun yaşıyorum inş bu olur

    YanıtlaSil
  5. mmmhh harika görünüyo ellerine sağlık :)
    bi kere kafadan denemiştim bu şeklide becerememiştim ya ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) benim tarif ettiğim gibi yap kesin olur :))

      Sil
  6. mayalı mamaları çok seviyorum.çok güzel olmuş.ellerine sağlık arkadasım

    YanıtlaSil
  7. Çok severim poğaçayı. Çok da güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. çok severim bu poğaçayı,sık sık da yaparım eline sağlık...

    YanıtlaSil
  9. ooo maşallah ellerine sağlık.Güzel görünüyor.Hayırlı ramazanlar canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım :) sana da hayırlı ramazanlar...

      Sil
  10. bende severim ve sık yaparım.hem ellerine sağlık hem afiyet olsun.

    YanıtlaSil