8 Temmuz 2013 Pazartesi

Merhamet Duygusu

Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere bir insanlık için ne kadar gerekli vede önemli olan bir duygu hakkında yazmak istiyorum...Evet, bu duygu başlıktan da anlayacağınız üzere merhamet duygusu, bu duyguyu özellikle Peygamberimizde fazlasıyla bulunmakta idi... Biz insanlarda bu merhamet duygusun gitmemesi için tamda ayına girdiğimiz bu günlerde oruç tutalım... Oruç bir insanın sabırlı olmasını öğreten en iyi yoldur. Sabırda insanda merhamet duygusunun gelişmesine yardımcı olur... Çünkü merhamet bir insanlık için çok önemli duygudur. Merhametin gittiği zaman onun yerini kin, öfke ve şiddet duygusu yer alır.

tokideki sesin merhamet hakkındaki yazısı

Şimdi bu merhamete duygusuna neden girdiğimi merak ettiğinizi biliyorum... Bu duygu hakkında yazmak istedim çünkü günümüzde insanlık öyle bir hal almış ki insanlar merhamet duygusundan yoksun şekilde yaşıyorlar...dün akşam eşimin sanal gazetelere göz atarken gördüğü bir haberi bana göstermesi ile okuduğum bir haberi sizlerle paylaşmak istiyorum...

Haber şu şekilde idi: Brezilya’nın Maranhao bölgesinde oynanan amatör maç sırasında oyuncuyu bıçaklayan hakem, kafası kesilerek öldürüldü.  Görünce gözlerime inanmadım... Aman Allah'ım bu nasıl insanlık dışı bir şey, bunu yapanlar insan mı? yoksa vahşi bir hayvan mı diye düşündüm. Ama sonra bir belgeselde izlediğim bir sahne aklıma geldi ve kendi kendime 'yok yok bu merhametsizliği bir hayvan hayvana dahi yapamaz' dedim... 

Çünkü o belgeselde aç dişi bir aslan bir ceylanı yakalıyor ve ceylanı parçalamaya başladığında avının hamile olduğunu görüyor. Önce şaşırıyor sonra yavruyu kurtarmaya çalışıyor. Fakat yavrunun öldüğünü görünce yavrunun yanına kendini atıyor... Belgeseli çeken kişilerin söylediğine göre bir müddet sonra dişi aslanın yanına gittiklerinde dişi aslanın da yavrunun yanında öldüğünü görmüşler.

Bakın size iki haberi de paylaştım şimdi siz söyleyin bu olayda hangi taraf merhametli, insanlar mı? yoksa adı üstünde vahşi olan dişi aslan mı?.... Gördüğünüz gibi insanlığın kaybettiği bu merhamet duygusunu evcil olmayan bir vahşi hayvanda dahi var...

Önümüz mübarek bir gün, 11 ayın Sultanı olan Ramazan'ı Şerif ayı bu ayda Allah bizlere, Müslümanlara vede tüm insanlığa sevgi, şefkat vede merhamet duygusunu yüklesin...Amin...

Diğer taraftan ise Mısırlı kardeşlerimizin bu mübarek ayda yaşadıkları darbe olayı bir başka insanlık ayıbı Allah'ım oradaki kardeşlerimizin mücadelesini azim, sebat ve nusret le mükafatlandır... Amin... Arkadaşlar dua edelim İnsanlardaki bu merhamet duygusunun gitmemesi içi ve ayrıca Müslüman kardeşlerimize uygulanan zulmün giderilmesi için bol bol dua edelim...

Hoşça kalın...

8 yorum:

  1. İnsanda Allah'a iman olmazsa en vahşi hayvandan bile daha canavarlaşıyor. İman ve Allah korkusu insanı eşref-i mahlukata çıkarıyor. Rabbimize ne kadar şükretsek az bizide nasipsizlerden yaratabilirdi veya bir hayvan olabilirdik. Rabbim ramazan ayı hürmetine bizi kendine layık kul eylesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle oluyormuş BEN BUNA BENZER OLAYLARI SÜREKLİ BİRYERLER DE YA OKUR YADA SEYREDER OLDUM...Amin inşallah...sevgiler.

      Sil
  2. Benim tamda sorun yaşadıgım bir anda yazdın cnm bu konuyu. Bir kaç hafta önce kaynımın düğünü için köye gittik. Düğünden sonra o gece eşimin amcasında misafir olduk . Kabaca 20 kişiye yakındık eşi yok 3 kızı var 1 annesi var amca bizi öyle bir agırladı ki anlatamam sana ne yapıcagını şaşırdı. Eşi ufak kızı daha yerde emekliyordu adamı 3 çocukla bıraktı ve bir gün evden kaçtı. Çocukların arasıda 2 yaş var. Çareyi köye yerleşmekte buldu amca neyse . O gece yatıcaz büyük görümcem ıyy bu yastıkta yatmam ıyy şunu ellemem gibi böle tavırlar sergiledi. Yatagını bile toplamadan bir kızı var almış ormana gezmeye gitmiş yatanı topladık kahvaltı hazırlanıyor kızlar ateş yakılıyor patates kızartılcak bakkal yok köy ekmegi yeniliyor su yok bulaşık yıkamaya elimden geleni yaptım hazırladık. Erkeklere ayrı çocuklarla kadınlara ayrı geldi kızını bir saldalyeye oturttu kendi digerine oturdu evin kızları ayakta kalıyor kayınvalidem ayakta kaldı hiç umru degil yedi içti yine bahçeye çıktı . İnsanlar tavuk falan kesmiş ögle yemegi hazırlanıyor elimden geldigince süpürdüm sildik iki katı ortanca görümcemle birlikte ögle yemegi hazırladık yine aynısını yaptı ve sofradan kalkıp odadan çıkarken çenemi tutamadım biz hazırlanıcaz bulaşıklarıda sen yıka dedim ıyyy su yok asla elimi bile sürmem dedi söylendim yalan yok hayırdır konaktamı oturuyosun nedemek elimi süsmem dedim. Büyüklenerek konuştu hem topladım yıkadım hem bir güzel haddini bildirdim. Eşimde gördü ve hiç azını açıp bir şey sölemedi. Sonra çocuklar gürültü yapıyordu şuuu çocuklara bi şey söleyin çok ses yapıyorlar ama benim kızıma sölemeyin çok kıymetli dedi . Orda annesi bebekken terkedilmiş çocuklar var gözlerinin içine baktıkça içim eriyor nasıl böle konuşuyorsun o an anladım kii anne olan her kadın merhametli olmuyormuş . Ondan o an nefret ettim eşimede eve gelince bir daha kardeşini bu evde istemiyorum yüzünü bile görmek istemiyorum dedim . Hiç bir şey sölemedi yine sessiz kaldı çok ciddiyim yüzünü görmek istemiyorum . Şu mubarek günlerde bu gün kendime dua ettim Rabbim ne olur bana kötü olma kötülük yapma fırsatı verme dedim . İftarlar olucak gelincek gidilcek çok uzattım yaa hakkınızı helal edin sıkıntımı açtım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur mu hiç helal olsun... Üstelik benimle böyle bir şeyi paylaştığın için ayrıca teşekkür ederim. Görümcen içinde Allah ıslah etsin deyip, onun gibi insanları Allah içlerine insan sevgisi vede merhamet duygusu yüklesin diye dua edelim... Ayrıca canım seni çok iyi anlayabiliyorum bazen insanlar öyle ukala hareketlerde bulunuyor ki bizlerin canına tak ediyor. Ama sen yinede ona uyup ona kin bağlama bu eşin içinde çok üzücü bir durum olur... Çünkü kendini eşinin yerine koy aynı şekilde senin kardeşinle eşinin arasında böyle bir anlaşmazlık olursa eşin senin kardeşine atarsa sen herne kadar eşinin haklı olduğunu bilsen dahi yinede kardeşin olduğu için eşine ufakta olsa bir kırgınlık yaşamış olursun... Benim nacizhane sana bir teklifim var tamam dost olma ama düşmanda olma. Onun hatırı yoksa dahi eşinin hatırı var onun hatırı için bu dargınlığı uzatma...
      sevgiler canım...

      Sil
  3. Eşimin hatrı oldugu için zaten üzüntüm yoksa asla görüşecegim biri degil. O her zaman böyle yer içer her yerde annesinin evinde bile kenara çekilir. Yapılacak işte kesinlikle degilim ama öyle büyüklenmesi tiksinir gibi hareketleri birde yok benim kızım çok kıymetli demesi beni çileden çıkardı. Çocukların durumu beni çok etkiledi . İnsana benimle ilgilen beni sev dergibi yaklaşıyorlar adeta koltugunun altına sokuluyorlar. Sen bunları el üsütnde tut kızını kucana al o çocukları sofraya yanaştır anneleri yok başlarında bakalım her sabah öle çaylı patates kızartmalı kahvaltı yapa biliyorlarmı :( Ramazaman sevabıma gölge düşürmesini istemiyorum o derece kızgınım ona gördügümde yine tutamıcam kendimi sen nasıl bir insansın diye çatıcam biliyorum kendimi yada en iyisi hiç muhatap olmamak .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazık yavrucuklar Allah onların yardımcısı olsun... Onların durumuna bende çok üzüldüm ama canım yazımda da yazdığım gibi bazı insanlarda merhamet duygusu gidiyor onun yerine kendini beğenmişlik, kin öfke gibi duygular geliyor buda mazallah çok kötü bir duygular... Allah görümcen gibi insanları doğru yola ulaştırsın diye dua etmekten başka elimizden birşey gelmez... Sende kendine mukait ol öfkeni tut senin için en hayırlısı o... Bu mübarek ayda seninde dediğin gibi hiç değmeyecek insanlar için sevebına gölge düşürme Allah bizleri Ramazan ayını tam anlamıyla geçirebilenlerden eylesin... Amin.

      Sil
  4. hayırlı ramazanlar canım.giderek daha sabırsız anlayışsız ve merhametsiz oluyoruz.neden böyle?bizim dinimiz bunu mu emrediyor?Müslüman ülkelerin hepsine bakıyorsun savaş halinde ve en çok birbirlerini öldürüyor.anlam veremiyorum neden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çünkü insanlarda kendini beğenmişlik var ve üstelik merhamet duygusu tamamen yok olmuş durumda :( Elbette hayır dinimiz sabırlı olmayı vede merhametli olmayı emrediyor...O Müslüman Ülkelerdeki savaşlar ise diğer ülkelerin Ülkelerini karıştırmak için çıkıyor... Allah orada yaşayan Müslüman kardeşlerimiz yardımcısı olsun...

      Sil