23 Mayıs 2013 Perşembe

ZEYTİN YAĞLI YAPRAK SARMASI

 Kuzucuklarımın canı zeytin yağlı yaprak sarması istedi. Bende dün salamuranın son kısımları olan üzüm yaprağını çıkarıp biraz suda beklettim ki tuzunu su alsın diye, daha sonra oturup bir güzel sardım.

tokideki sesin yemeği

Yaprak sarmasının yemesi çok güzel oluyor ama sarması da tek başına bayağı zor oluyor. Özellikle benim gibi bir oturuşta 1 kilodan az sarmıyorsanız saatlerinizi alabilir. Ama sonucu görünce insan 'olsun yorulmama değdi. İyiki de sarmışım:)' diye içinden geçiriyor.
İsterseniz tarife geçelim...

Zeytin yağlı yaprak sarması malzemeleri

  • 1 kilo üzüm yaprağı
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 çay bardağı da bulgur
  • 1 adet domates
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 2 çay bardağı zeytin yağı
  • 2 çorba kaşığı kuru nane
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığına şeker
  • isteyen kuş üzümü de atabilir (eşim sevmediği için ben kullanmıyorum) 

Zeytin yağlı yaprak sarması nasıl yapılır?

İlk başlarda da dediğim gibi yaprakları suya koyup suda bekleteceğiz. Daha sonra ise bir süzgeçten pirinç ve bulguru yıkayıp suda bekleteceğiz. Bir tencereye soğanları ince ince doğrayıp üzerine de göz kararı kadar yağ koyup biraz pembeleşene kadar kavuracağız. Önce yıkayıp daha sonra ıslattığımız pirinç ve bulgurları da pembeleşen soğanların içine koyup bir iki defa kaşıkla karıştırıp daha sonra üzerine kullandığımız baharatları ekleyip üzerine biraz sıcak su koyup kabağını kapatarak suyu çekene kadar pişirilecek. Suyu çektikten sonra ocağın altı kapatılıp, iç malzeme dinlendirilir. İç malzemeleri dinlenirken bir taraftan da suda bekleyen yaprağın suyu süzülüp alınır daha sonra bir masaya geçip yaprağı tek tek alarak içine hazırladığımız iç karışımından koyarak ince ince sarılacak.

Bu şekilde tüm yapraklar sarıldıktan sonra bir düdüklü tencereye dik dik olarak çiziyorum. Resimde de gördüğünüz gibi.

tokideki sesin yemeği

Sarmaları bu şekilde dik dik hiç boşluk kalmayacak kadar çizdikten sonra bir kaseye salçalı su yarım limon suyu ve su ile karıştırıp üzerine gezdirerek dökün. Daha sonra sarmaların üzerine geçecek kadar su koyup düdüklü tencerenin kapağı kapatılıp 1 saat pişilir. Dolmalar piştikten sonra düdüklüğün havası aldırıp kapağı açılır.  Resimde de gördüğün gibi sarmanın suyu tamamen çekmiş şekilde pişmiş hali.

tokideki sesin yemeği

Pişen yaprak sarmasının üzerine yarım çay bardağını biraz geçkince yağ gezdirilip dinlenmeye bırakılır. İsterseniz sıcak sıcak servis yapıp yiyin isresenizde dinlendirerek soğumaya bırakın, tercih sizin iki şekilde de çok güzel oluyor.:) Ben iki şeklini de yemeye bayılıyorum. :))

Buyurun bu tabakta sizlere ikramım olsun.. Afiyet olsun...

tokideki sesin yemeği

Hepinize öpücükler.


12 yorum:

  1. En sevdiğim yemektir kendileri :) en kötüsü de saatlerce uğraşıp sardığın sarmalar yarım saat sürmeden bitiyor :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür edrim evet öyle sarması çok zor ama bizde kaldı ben aklıma geldikçe buzdolabına gidip alarak yiyorum:)

      Sil
  2. bu bana yapılır mı:) ellerine sağlık,ben de çok severim kaldıysa benim yerime de yiyin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sen rejimdeydin demi canım ama ne yapalım oğluşlarım istedi tamam senin içinde yiyeceğim çünkü halen bitmedi:)

      Sil
  3. offf bayılırım bayılır :) zaman, mekan farketmez canım çektiği tek yiyecek belkide yaprak sarması :) afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) benimde en sevdiğim yemektir kendileri:))

      Sil
  4. en sevdiğimm. bir arkadaşımda görmüştüm dik dizildiğini ama yapmadım hiç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemeni tavsiye ederim çok güzel oluyor hiç bir şekilde açılma, bozulma olmadan pişiyor.:)

      Sil
  5. enfes görünüyor yaa.sabah sabah canım çekmedi desem yalan olacak.ellerin dert görmesin afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  6. bir dahaki sefere -ki o ne zamn olur bilmem,vakit ayırmak lazım-ben de dik dik koyucam tencereye.süpermiş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence kesin o şekilde yap canım :) o zaman hiç açılmıyor...

      Sil