31 Mayıs 2013 Cuma

''R'' HARFİNİ SÖYLEYEMİYOR...:(

'R' harfi problemi, bu problem Emir'de küçük yaştan beri vardı ama o zamanlar çok sempatik geldiği için bizim çok hoşumuza gidiyor hatta arada onunla birlikte bizde onun gibi konuşuyorduk :) Ama sanırım bu sorun bizim düşündüğümüz gibi önemsiz bir problem değilmiş.:(
tokideki sesin çocuk problemi

Malum okullar kapanacak, onun için yakın zamanlarda okulumuzda kermesimiz vede okuma bayramımız var. O sebepten bu aralar sık sık veli toplantısı oluyor. O sıralarda da öğretmeni ile de bu problemden sürekli konuşuyorduk. Ama dediğim gibi zamanla geçer diyorduk. Hatta öğretmeni 'benimde oğlum söyleyemiyordu ama sonrasında kendiliğinden düzeldi' demişti.

Emir geçen hafta okulla birlikte çocuk müzesine geziye gitmişti. Öğretmeni,  bu hafta okulda çocuklara 'o gezide neler gördünüz ve gezi hakkında ne düşünüyorsanız yazın' demiş. Öğretmeni yazdıklarından çok etkilenmiş bana dedi ki 'Emir çok zeki düşüncelerini çok güzel ifade edip yazabiliyor. Bakın yazdıklarına' dedi. Oğlumun yazdıkları aynen bu şekilde başlıyordu.

(Oyuncak müzesi çok güzeldi. Ne olulsa olsun  sizde olaya gidin. Nasıl gittiğimi melak ediyosanız şuladakı kelimelele bak... )

Şeklinde devam ediyordu. Yukarıdaki yazdıklarım Emir'in defterinden bakarak yazdım. Aynen o şeklide yazıyordu. Gördüğünüz gibi problem olan 'r' harfimizi nasıl konuşuyorsa aynen o şeklide de deftere duygularını dökerken 'r' harfinin yerine 'l' harfini kullanarak yazmış. 

Öğretmenin dediğine göre bu problem kendiliğinden düzeleceğe benzemiyor bir doktora göstermemiz lazımmış. Çünkü oğlum 'r' leri düzelteceğine tamamen o harf hiç yokmuş gibi hayatından çıkarıp, o harfi hiç kullanmadan yazmaya başlamış.:(

Siz blogger annelere soruyorum böyle problem sizde de oldu mu? Ne dersiniz bu problemi nasıl çözebiliriz? bir önerisi olan varsa benimle paylaşmasını isterim. Cidden şuanda ne yapacağımı hiç bilmiyorum. Çünkü oğlum doktora gitmek istemiyor.:( Acill!! yardım lütfen....:(


19 yorum:

  1. aşılması zor bir süreç değil sadece biraz zaman ve sabır istiyor
    dil konuşma terapistlerinden yardım alabilirsiniz bu işin uzmanı onlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öylemi dersiniz, bakalım araştıracağız artık Emir'ide ikna ederek bir uzmandan yardım alacağız.

      Sil
  2. İnşallah kısa sürede düzelir... :)

    YanıtlaSil
  3. bildiğim kadarıyla okul dönemine bırakmadan okul öncesi dönemde konuşma terapisiyle hallediliyor bu durum çocuklarda.konuşma ödevleri veriliyor evde de çalıştırılıyor,konuşma terapisi de yapılıyor bu işin uzmanınca çocuğu fazla baskı altında da bırakmadan tabiii..sabırla yaklaşmak gerek bu süreçte.mutlaka yardım almanız gerekecek devam ediyor madem fazla geç kalmadan.üzülme benim yeğenimde de vardı şu an senden benden iyi konuşuyor r harfini..çok geçmiş olsun
    not:Dil bağının kısa olmasının /R/’leri söyleyememenin nedeni olduğu düşünülse de, aslında dil bağı nedeniyle bu sesin yanlış söylenmesine nadir rastlanır. En sık rastlanılan neden yanlış dil alışkanlığıdır.Sesleri doğru üretememeye artikülasyon ve fonolojik bozukluk denir. Bu durum konuşma terapisi ile düzeltilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslınsa evde çok üstüne düştüğümüzde r leri söyleyebiliyor ama konuşurken unutup hiç yokmuş gibi o şekilde r ler olmadan konuşuyor. Sanırım dediğiniz gibi yanlış dil alışkanlığı söz konusu bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Benim kızım da r'leri söyleyemiyordu anaokuluna giderken okuldaki pedagog sayesinde atlattık.O zaman 4,5 yaşındaydı. Henüz okumayı bilmediği için, içerisinde R sesi olan 8-10 tane resimden oluşan bir tablomuz vardı her gün o tabloyu tekrarlayarak çalışırdık. Rııııırrrrrrr diye uzatarak sesi çıkartmaya çalışırdık. R sesini çıkarırken bizim ağzımıza ve dilimizin şekline bakarak onu yapmaya çalışırdı. mormenekşelerin bahsettiği gibi dilaltı bağıyla hiç ilgisi yok. Hatta benim kızımın dil altı bağı kısa ve bebekken doktoru bazı harfleri söylemekte problem yaşar demişti. Gerekirse bir uzman dil altı bağını çizerek bu durumdan kurtulabilirsiniz demişti. KBB uzmanına gittik ve dil altı bağı sadece dilini çıkarmasını zorlaştırır başka bir sorun teşkil etmez demişti :) eğer okulunuzda uzman pedagoglar varsa öncelikle çocuğunuzu tanıyan uzmanlardan destek almanız sorunu daha çabuk atlatmanızı sağlar. Keşke öğretmeni bu konuda sizi daha erken uyarsaydı. İnşallah düzelir, içinizi ferah tutun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim inşallah düzelir bizde artık olayın ciddiyetini anladık ve onun için R leri sürekli söyletiyoruz ancak dediğim gibi Rleri aslında vurgulayarak söyleyebiliyor ama konuşurken R ile L yi karıştırıyor buda sanırım yanlış konuşma alışkanlığından kaynaklanıyor.
      Ayrıca benimle fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Canınızı sıkmayın düzelecek bir durum bu,r harfini vurgulayarak çocuğu sıkmadan günde 10-15 dakikalık oyun şeklinde egzersizlerle atlatabilirsiniz arkadaşımın oğlu bu şekilde yendi şimdi r leri söyleyebiliyor.Biberon yada emzik kullanımından kaynaklanan bir durumda oluyor bu çoğu zaman.İnşallah sizinde kısa sürede düzelir,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısın canım bizde o şekilde söyletiyoruz zaten o esnada söylüyor ama daha sonrasında günlük olarak konuşmaya başladığında unutup söylemiyor.

      Ama canım ben küçükken ne emzik vede biberon verdim oğlum küçükken sütü dahi bardakla içerdi öyle alıştı. Onunla alakası yok bence.

      Sil
  6. Küçükken benim de R harfiyle sorunlarım vardı. Ben de R yerine L telafuz ediyordum. R harfini çıkarmak zor geliyordu L daha kolayıma geliyordu. Tam Hatırlamıyorum ama okul öncesi dönemimde beni bir dil patoloğuna götürmüşlerdi ve sürekli R harfi içeren Kelimeleri söylettiklerini hatırlıyorum.Şimdi çözdüm tabi bu sorunu ama bazen hala hızlı konuştuğum zaman rleri yutuyorum.

    Demek istediğim şu, bir dil pataloğu gerçekten iyi olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgi verdiğin için teşekkür ederim:) dikkate alacağım. Sevgiler...

      Sil
  7. Ben 16 yasındayım r leri l leştiriyorum çevremdekiler zaman alay ediyorlar zoruma gidiyor bunu nasıl üstesinden gelirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( ah canım çok üzüldüm benim oğlumda da aynı durum vardı. Ancak bunu düzeletmek istiyorsan bol bol dil egzersizleri yap ve sesli sesli kitap oku özellikle R harflerini vurgulayarak oku ki diline iyice r harfi yapışsın...

      Sil
  8. Sınava girecem ygs sınavına bu benim okumamıda etkiliyorda ondan dolayı bana yardımcı olun lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukarıda yazdığım şeyleri yap ve dediğim gibi evde bol bol dil egzersizi yap.

      Sil
    2. Dil egzersiz derken neylerden bahsediyorsunuz....

      Sil
    3. Egzersiz derken neylerden bahsediyorsunuz yani ne yapabilirim evde

      Sil
  9. Benim kizim dort bucuk yasinda.kizimda v yerine b kullaniyor.yorumlari okuyup tekrar yaptiricam sayenizde ;)

    YanıtlaSil