10 Mayıs 2013 Cuma

BAYAT EKMEK HELVASI

Bayat ekmek değerlendirme çalışmalarımı evde yaptıkça fotoğraflayarak sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. Belki bu şekilde en azından bir kişi bile olsa bir bayat ekmeğini atmayarak değerlendirmesine yardımcı olursam ne mutlu bana :)...

tokideki sesin tarifi

Bu sefer bayat ekmeklerden helva yaptım. :) İyikide yapmışım çok çok güzel bir tadı var  İsterseniz direk olarak tarife geçelim.

Bayat ekmek helvası malzemeleri


  • 3 su bardağı çok ince şekilde çekilmiş bayat ekmek içi
  • Bir paket margarin veya tereyağı tercih size kalmış
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1.5 su bardağı süt
  • Vanilya veya portakal kabuğu rendesi
  • Son olaraktan üzerini süslemek için nane yaprağı

Bayat ekmek helvası nasıl yapılır?

 Bir tencereye margarin koyup erimesi beklenir.

tokideki sesin tarifi

Eriyen margarin veya tereyağının üzerine çok ince şekilde çekilmiş olan ekmek içleri eklenir.Un helvası yapar gibi sürekli karıştırarak koyu kahverengi rengi alana kadar kavrulur. Aşağıdaki resimde de gördüğünüz gibi.

tokideki sesin tarifi

Ayrı bir tencereye şeker ve süt eklenip kaynatılır. Şekerli süt şerbetine son olaraktan biraz portakal rendesi eklendikten sonra kavrulan ekmek içine eklenir. Daha sonra ise tencerenin kapağı kapatılarak 15 dakika bekletilir. Tane tane olan helva servis tabağına alınıp üzeri nane yaprakları ile süslenir. Dileyen üzerine çekilmiş ceviz içi ile de süsleyebilir. Sonuç olarak ise en üstteki resimde de gördüğünüz gibi çok güzel vede lezzetli bir tatlıya sahip olmuş oluyorsunuz. Yapıp deneyen olursa onlara şimdiden afiyet olsun... :)

Hepinize öpücükler.

11 yorum:

  1. offf süper gözüktü gözüme, bayat ekmekler için de süper fikir...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. harika bir tarif bu canım ya.hemen kaydettim.teşekkürler paylaştığın için ve ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Bu tarifi hiç duymamıştım çok iyi olmuş ama ekmekler değerlenmiş olur. Ellerinize sağlık ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sayemde duyduysan ne mutlu bana:)) teşekkürler...

      Sil
  5. ellerine sağlık bayat ekmek meselesi hepimizin vicdanını sızlatıyor diğer tariflerinede baktım hepside denemeye değer emeğine yüreüine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,inşallah sizlere faydası olur...

      Sil
    2. sayfanı çok beğendim güzel paylaşımlarını merakla bekliyorum bana da beklerim http://elmasstugba.blogspot.com/

      Sil