28 Şubat 2013 Perşembe

BAYAT EKMEK KÖFTESİ (KIYMASIZ)

Merhabalar,

Ben bu değerlendirme işini gerçektende çoook seviyorum evde olan şeylerden birşeyler yapmak beni çok mutlu ediyor.:)





Bugün sizlere dün yaptığım bayat ekmek köftesinin tarifini vermek istiyorum. Bence her ev kadının yemek tarifleri defterinde olması gereken tariflerden biri. Neden mi? Nedeni ise; evdeki malzemelerle bir şeyler yapmak vede et yemeyenler için bir alternatif olarak yapabileceğiniz bir tarif olduğu için.

Eveeeettt gelelim şimdi tarife: :))


Bayat ekmek köftesi malzemeleri

  • Yarım bayat ekmek
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet yumurta
  • 5 dal der otu
  • Bir tutam maydonaz
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • Tuz
  • 150 gram beyaz peynir veya kaşar peyniri

Bayat ekmek köftesi nasıl yapılır?

Bayat ekmekler robottan iyice ufalanır ve karıştırma kabına alınır.


Karıştırma kabına alınan çekilmiş bayat ekmeklerin üzerine ezilmiş sarımsak, rendelenmiş soğan, ince kıyılmış dereotu ve maydanoz, yumurta, rendelenmiş peynir, kimyon ve tuz eklenir.


Sonra bu karışımı iyice yoğrulur yoğurma esnasında gerekirde suda ekleyebilirsiniz. İyice kıvamına gelen köfte harcını biraz dinlendikten sonra içinden ceviz büyüklüğünden parçalar alıp yuvarlanarak hafif yassı şekil verilen köfteler daha sonra sıvı yağda kızartılır. Ama size teklifim az yağda kızartın ki sanki ızgara yapmış tadı yakalayabilirsiniz.



Size afiyet olsun...



Hoşça kalın.



40 yorum:

  1. çok ekonomik bir tarif en kısa zamanda deneyeceğim buzdolabını çekilmiş bayat ekmeklerden kurtarmak lazım :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)evet öyle çok ekonomik vede çok lezzetli bir tarif kesin dene...
      sevgiler benden size:)

      Sil
  2. O kadar çok ekmek bayatlıyor kii...
    Nereye kadar yumurtalı ekmek? Yada galeta unu yapmak .))))
    Öellikle bu aralar böyle bir tarife ihtiyacım vardı, çok teşekkürler.
    Bir de aç olduğum şu dakikalarda o kadar güzel göründü ki gözüme :))) hemen yapasım geldi.
    Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)teşekkür ederim tarifin işine yaramasına çook sevindim
      sanada kolay gelsin:))

      Sil
  3. güzel bir değerlendirme.ekmeği kıyıp çöpe atamayanlardanım.insan atarken kötü hissediyor kendini.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim evet öyle çöpe atmak insanın vicdanını sızlatıyor bizim yemeyip çöpe attığımız ekmeği hiç bulamayanlar var insanın aklına onlar geliyor ve kendini kötü hissediyor:(

      Sil
  4. ne güzel bir tarif.bende ekmeği çöpe atama.nasıl atılırki!insanın kendine ihaneti gibi.2 yıl önce bayat ekmeklerden oluşan tarifleri toplaryan bir proje yapmıştık öğrencilerimle.aklıma geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle bence de insanın kendine ihaneti gibi çöpe atmak ne güzel bir projeymiş bence çok faydalı vede güzel bir projeymiş bende buraya kendimce aklıma gelen duyduğum tarifleri önce denemek daha sonrada burada paylaşmak istiyorum.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık
    Bu arada tadı nasıl oluyor acaba merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) tadı çok güzel özellkle kaşarlı bir şeyler yemekten hoşlanıyorsanız tam size göre demektir:) evde fazla malzeme olmadığı zaman evdeki malzemelerden hemen iki dakikada yapabileceğiniz bir şey.
      ben bunu yaptığımda evde kıyma yoktu hemen gidip alabilme gibi bir imkanım da yoktu çünkü evim şehir merkezine çok uzak olduğu için ancak hafta sonları eşimle birlikte arabayla alışverişe çıkabiliyorum o sebepten bende bu tarifi yaptım. Bizimkiler büyük bir iştahla yediler:))

      Sil
  6. Çok bayat ekmeğim birikmiş farkına varmadım , ekmeklerimi , dolap üstüne koyuyorum arkaya kalmış görememişim bir torba dolusu ekmek . bende ne çabuk bitti diyordum şimdi ne yapayım diye çareler arıyorum , googlye bir yazdım ah canım sen çıktın bir sürü tarifinle şimdi hepsine bakıp birinde karar vereceğim aklına sağlık. sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım umarım istediğin tarifi bulursun... Sana şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  7. Canım bu tarifi yaptım inanki bayıldım, kıymalı köfteden daha lezzetli, .bir çok arkadaşımada o gün hemen tarifi verdim çok teşekkürler dğer güzel tariflerinide deneyeceğim öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım beyenmene sevindim :) bende seni öpüyorum...

      Sil
  8. ben bayat ekmekleri hiç çöpe atmıyorum ama yine de merak ettim doğrusu, deneyeceğim inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyi yapıyorsun atmak günah zaten ama benim tarfilerimide dene çünkü benim tariflerimin hepsi denenmiş tarifler....

      Sil
  9. iyi bir fikir aklımda tutacağım :)

    YanıtlaSil
  10. cok farklı sekillerde bende bayat ekmek degerlendiririm ama bu hic aklıma gelmezdi, hemen deneyecegim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk fırsatta dene çok lezzetli bir tarif :)

      Sil
  11. Çok yararlı, israfı önleyen, muhteşem düşünülmüş bir tarif. Teşekkür ederim size :)

    YanıtlaSil
  12. ben daha farklı yapıyorum 1 bayat pide ekmegı 2 domates 1 sogan 1 yk.damotes salcası 1 yk bıber saslcası
    kimyon kara bıber ve zeytın yagı ve bunları bulgur koftesı gıbı yoguruyosunuz cok guzel oluyor hemde pratık emde ucuz bır aparatıf hemen acıkınca ve bızarda bayat pide ekmegıyle sogan domates bıraz baharat karıstır yogur susuz yoguracak afıyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) senin tarifte güzele benziyor bunu da denerim :) tarif için teşekkürler...

      Sil
  13. Böyle bir tarife ihtiyacım vardı. Harika. Tanıştığımıza memnun oldum.

    YanıtlaSil
  14. Enfes görünüyor, deneyecegim :)

    YanıtlaSil
  15. Dere otu olmadan olurmu ??

    YanıtlaSil
  16. Peynir kullanmasak tadı yine güzel olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynir kullanmadan patlıcan, sucuk ile de yapabilirsin benim bayat ekmekleri değerlendirme linkinde tarifleri bulunmakta...

      Sil
  17. Peynirleri kullanmadan nasıl olur acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynirsiz başka malzemeler ile de yapılır. Ben patatesli, bulgurlu ve patlıcanlı gibi farklı farklı versiyonlarını yaptım. Bayat ekmekler etiketim de hepsi mevcut oradan bakabilirsiniz...

      Sil
  18. Fotoğrafta kıyma var gibi duruyor eline sağlık! Köfteyi de bol ekmekli severim ben ve bayatları hep robottan çekip buzluğa atarım :)
    Böyle de deneyim bakalım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Yok kıyma yok. Onun yerine peynir var. Hatta sadece peynir değil, patlıcan, bulgur, patates vede karnıbaharlı dahi köftelerim var. bence hepsini dene canım. Hepside kıymalı köfteleri aratmayacak kadar lezzetli. hatta daha lezzetli dahi sayılır :)

      Sil
  19. Benim süt iznim bittiğinden beri ufaklığın yemekleri için mutfağa girebilmem çok azaldı ;( hafta sonları elimden geldiğince yapıyorum. Annemi de yeni bir tarife alıştırmak çok zor malesef. Yoksa ben de çok istiyorum aynen senin dediğin gibi sebzeli köfteleri.. Belki biraz daha sakinlediğinde akşamları yapabilirim :)

    Peynir her şeye yakışıyor ya çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım hem çalışıp, hemide yemek yapmak gerçekten de çok zor. Çocuklarım yokken bende çalışmış O zaman dahi zorlanmıştım.
      Evet peynir her şeye çok yakışıyor :)

      Sil