15 Eylül 2012 Cumartesi

EMİR'İN İLK OKUL GÜNLERİ

S.A sevgili okurlarım, 
biliyorum şu aralar bloğumu çok ihmal ediyorum ama inanın çok önemli nedenim var. Canım oğlum Emir ilkokul 1. sınıfa pazartesi günü başladı. O her ne kadar anaokuluna gitmiş olsa da başka bir okul, başka öğretmen vede bambaşka arkadaşlar olduğu için biraz adapte olmakta zorlanıyor.


Bu seneki yeni eğitim sistemine göre 66 aylıklar zorunlu olduğu için biraz öğrenci yoğunluğu var. Ama benim oğlum zaten gidecekti 74 aylık olduğu için tam yaşında gidiyor.

Bu yeni okulumuzun ilk eğitim gününde beni çok şaşırtan vede sinir eden bir şey oldu. Bu ise, öğrencilerinin sınıflarını veliler kendi aralarında temizlik yaparak sınıfı temizlemek zorundaymış. Bu uygulama bana çok saçma geldi Çünkü okulun eğitim görevleri varken bu işin velilerin yapması sizce de çok saçma değil mi? acaba arkadaşlar bu uygulama sizlerin okulunda da var mı? yoksa sadece bu okula has bir uygulama mı? lütfen bana bilgi verin. Çünkü, eğer sadece bu okula has birşeyse M.E. me şikayette bulunacağım. 

Velilerin temizlik yapması haricinde okulumuzdan şimdilik çok memnunuz. Emir öğretmenini şimdiden sevmeye başladı. Okula ilk gittiği gün fotoğraf  makinesini de götürdüm resim çekerim diye ama ne yazık ki iki resimden başka resim çekemedim,  çünkü resim çekmeyi unutmuşum mm:(((


Şimdilik benden bu kadar kısa oldu biliyorum ama inanın en yakın zamanda bunu telafi edeceğim yine eskisi gibi bloğumu her gün güncellemeye çalışacağım.:))

13 yorum:

  1. canım öncelikle hayırlı uğurlu olsun eğitim-öğretim yaşamınız. Velilerin temizlik yapması konusuna gelince ben de devlet okulundayım ama öyle bir şey yok bizde. Bizim okul boyasını badanasını ve temizliğini yaptırtarak öğrencileri karşıladı. Ama birde şöyle düşünün okulun yeterli kadrolu hizmetlisi yoksa bunu yaptırmak içinde para gerekli. Ki parayı da devlet vermiyor. yasak dedikleri aidatlarla dönüyor bir çok şey. Bizim okul ekstradan özel hizmetli ve güvenlikci tutuyor aidat paraları ile. eğer okulunuzun yeterli aidatı yok ise böyle bir uygulamaya gidilmiştir. bazen velilerin temizlik işine karıştığı okulları duyuyorum ilk kademede bu iş çok oluyor. sınıfın velileri para toplayıp temizliği yaptırtabilir okulun parası ve hizmetlisi yoksa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okulun parasının olup olmadığını bilmiyrum ama hizmetlisi var onlarda boş boş öylece sağda solda lak lak yapıyorlar benim sinir olduğum şey aslında bu canım.

      Sil
    2. o zaman haklısın canım ne denir ki bu duruma

      Sil
    3. bilmiyorum ama ben çok sinirlendim bu duruma umarım buna benzer başka olaylarla karşılaşmam:(

      Sil
  2. aynen bizde de durum aynı..veliler temizleyecek sınıfı :(HAyırlı olsun bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım demek ki bu devlet okullarının çoğunda aynı durum söz konusu:(

      Sil
  3. hayırlı olsun.Benim oğlum 68 aylık başladı okula.Sanki ben başladım, o kadar heyecanlıyım ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o heyecan var zaten ama güzel şeyler bunlar bence:) sizede hayırlı olsun.

      Sil
  4. hayırlı uğurlu olsun,allah utandırmasın inşallah..

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı olsun..Benimde oğlum ilkokula başladı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, sanada hayırlı olsun canım:)

      Sil
  6. Pek çok devlet okulunda duydum bunu ama zaten amaç velilerden para toplayıp temizlik için birini tutmak hatta okuldaki görevlilere ücret ödeterek yaptırıyorlar....

    YanıtlaSil